بانک های بورسی تحت فشار هستند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا لگزایی در نشست چشم انداز صنعت پرداخت، مدل کسب و کار و ارتباط با صنعت بانکداری در دومین روز از همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت به تشریح ضرورت اصلاح کارمزد در نظام بانکی پرداخت.
وی با بیان اینکه علت سرمایه گذاری شگفت انگیز سیستم بانکی در صنعت پرداخت کاهش هزینه بود، تصریح کرد: بانک ها با این نیت شروع به سرمایه گذاری در صنعت پرداخت کردند ولی حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه کارتخوان فیزیکی حداقل فعال شده و از اینکه چه تعداد بدون استفاده است، عبور می کنیم.  
لگزایی با بیان اینکه سهم عمده سرمایه گذاری ها متعلق به سیستم بانکی است، افزود: به همین دلیل هزینه تامین و نگه داری این ۶.۵ میلیون کارتخوان نیز به بانک ها تحمیل می شود. 
وی درباره نظام تعرفه کارمزد گفت: این نظام علیه سرمایه گذاران صنعت پرداخت تنظیم شده؛ یعنی این صنعت که موسس و بنیان گذار صنعت پرداخت بود با این نظام کارمزدی نه تنها تشویق نشده بلکه متضرر هم شده است و این نظام بازدارنده بانک هاست.
این مقام مسئول در بانک ملت با تاکید براینکه نظام فعلی کارمزد  بانک های بورسی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و به شدت صنعت پرداخت را تهدید می کند، تصریح کرد: مثل تمام اکوسیستم های صنعت پرداخت در دنیا باید ذینفعان این صنعت متناسب با منفعتی که از آن می برند، هزینه آن را بپردازند.
لگزایی درباره اینکه چه نظام کارمزدی را باید جایگزین نظام فعلی کرد؟ گفت: باید نظامی جایگزین نظام فعلی شود که  حکم برد-برد را برای تمام ذینفعان و سرمایه گذاران این صنعت داشته باشد.