بهبود محیط کسب و کار در گرو اصلاح قانون تجارت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حسین میرشجاعیان‌ حسینی در نشست توجیهی سامانه پایش فضای کسب و کار با حضور فعالان اقتصادی، که در اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایلام برگزار شد با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار در کشور به بروکراسی اداری پیوند خورده است، گفت: اگر چه در دولت یازدهم توانستیم رتبه۱۵۲ ایران در شاخص های سهولت کسب و کار را به۱۱۷ برسانیم اما در دو سال گذشته این رتبه نزول کرد و در حال حاضر به ۱۲۴ رسیده است.
 
وی اصلاح قانون تجارت را بسیار ضروری عنوان و بیان کرد: اگر چه تغییر قانون در کشور ما به سختی صورت می گیرد اما باید برای بهبود محیط کسب و کار این قانون به روز شود.
 
وی اظهار کرد: در حال استقرار سامانه "دادور" برای یکپارچگی شکایت های مربوط به مجوزها و پاسخ به آنها، سامانه "یاور" به عنوان میز خدمت یکپارچگی الکترونیکی و سامانه "سام" برای اتصال به پنجره واحد هستیم که این کار مشترک با کمک سازمان فناوری اطلاعات و سازمان اداره استخدامی انجام خواهد شد.
 
میرشجاعیان حسینی افزود: پنجره واحد را برای صدور مجوز های استانی به عنوان زیرمجموعه سامانه سام راه اندازی می کنیم و با ایجاد شدن زیرساخت ها در مرکز، زمان دریافت مجوزها در استان ها با زمانبندی مورد موافقت دستگاههای مختلف مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله مالیاتی و تامین اجتماعی واقف هستیم، گفت: درخواست داریم مطالبه گری را برای تسهیل در امور پیگیری و پس از استقرار سامانه های مذکور، پیشنهادات و نظرات خود را برای تکمیل آنها به دولت اعلام کنید.
 
گفتنی است در این نشست فعالان بخش خصوصی به بیان مشکلات مختلف خود در ارتباط با بروکراسی اداری و دستگاه های مختلف پرداختند.