بدافزاری که از راه مایکروسافت آفیس پول می‌دزدد!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارها مالی(ایستانیوز)، به نقل از زد دی نت، بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب افشای اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده‌اند. طبق آمار، حملات سایبری در سال گذشته میلادی ۲۰۱۷ نیز به اوج خود رسیده و برآورد می‌شود که در سالهای آینده اوضاع امنیت سایبری از این هم نابسامان‌تر شود.
 
هم اکنون گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزار مایکروسافت آفیس نصب شده برروی رایانه‌های شخصی قادر خواهند بود اطلاعات شخصی و مالی درج شده برروی کارت‌های اعتباری کاربران و همچنین کیف پول ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین را به وسیله انتشار یک بدافزار خطرناک به سرقت ببرند.
 
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بد افزار مذکور از سال 2016 میلادی تاکنون فعالیت داشته و قابلیت‌های فراوانی به منظور سرقت اطلاعات داشته است.
 
محققان و پژوهشگران در موسسه تحقیقاتی فعال در زمینه امنیت سایبری به نام FireEye به تازگی دریافته‌اند که گروهی از هکرها و مجرمان سایبری قصد دارند بدافزاری را از طریق ایمیل‌های اسپم (spam emails)  به کاربران و سازمان‌های مختلف در زمینه فناوری و ارتباطات، بیمه و موسسات مالی و بانکی فرستاده و پس از انتشار آن از طریق حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود برروی مایکروسافت آفیس رایانه، بتوانند حملات سایبری و هک اطلاعات مالی و بانکی کاربران را انجام دهند.
 
این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده داغ شده است، هکرها و مجرمان سایبری بسیاری نیز به نفوذ و استخراج نامتعارف ارزهای رمزنگاری شده اقدام کرده‌اند. نزدیک به یک ماه پیش بود که هکرها با ایجاد بدافزار در پیام‌رسان فیس بوک مسنجر قصد داشتند به استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده اقدام کنند.
 
تحلیلگران بسیاری بر این باورند که افزایش سرسام‌آور و ناگهانی ارزش ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین موجب شده است هم اکنون بیش از هر زمان دیگری، کاربران در فضای اینترنت مورد سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار بگیرند.
 
به طور قطع، گسترش استفاده از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و یا افزایش بهای آنها هر دو تاثیر مخرب و جبران‌ناپذیر بسیاری بر زندگی کاربران و امنیت سایبری جهان خواهد گذاشت و این امر می‌تواند برای آن تمامی کاربران رایانه که بخصوص با سیستم عامل ویندوز  و نرم‌افزار کاربردی و مفید مایکروسافت آفیس کار می‌کنند، نگران‌کننده به شمار بیاید./ ایسنا