ابتکارات جدید دولت در تامین مالی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی آزاد راه همت - کرج با بیان اینکه مشکل عمده طرح های عمرانی کشور محدودیت منابع مالی است، گفت: بخشی از منابع طرح‌های مهم کشور مانند طرح های ریلی و صنعتی به سمت تأمین منابع خارجی رفته است که امیدواریم بخش خصوصی بتواند از این فرصت استفاده کند.
 
وی ادامه داد: طرح های مهم آزاد راهی در کشور داریم که در حال ساخت است که یکی از این طرح ها آزادراه تهران - شمال است که از نگاه مردم به یک داستان ادامه‌ دار تبدیل شده است.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا پایان سال دوباره بازدیدی از این طرح خواهد داشت، افزود: قرار بود امسال فاز اول این آزاد راه به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد تأخیر دارد.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه عملیات اجرایی آزاد راه تهران شمال بالاست، افزود: آزاد راه دیگر اطراف تهران آزاد راه همت- کرج است که یک طرح خیلی مهم به شمار می‌آید.
 
جهانگیری با بیان اینکه در مسیر تهران - کرج، مردم در ترافیک سنگین چند ساعته معطل می‌شوند، اظهار داشت: وضع عملیات اجرایی این طرح نیز با سرعت خوبی درحال انجام است تا چند ماه آینده تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه طرح بزرگ دیگر اطراف تهران کمربندی چرم شهر- آبیک است، گفت: توان اجرایی کشور در احداث تونل‌های بزرگ و طرح‌های آزاد راهی بسیار بالا است اما مهمترین محدودیت ما در طرح‌های آزاد راهی محدودیت منابع است که طرح‌های عمرانی مقداری طولانی می‌شود.