بازگشت رونق به تالار شیشه‌ای
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رشد نماگر بازار سهام برای دومین روز متوالی علاوه بر اینکه بازگشت رونق به تالار شیشه ای را تایید کرد بر اساس آمارهای موجود در طی این دو روز اخیر این متغیر مهم در مجموع بیش از ۱۰۰۰ واحد افزایش را به ثبت رساند.
 
بر اساس آمارهای بورس، امروز همه شاخص های اصلی بازار سهام با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۶۰۱ واحد رشد معادل ۰.۶۲ درصد به ۹۷ هزار و ۲۲۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۶۲ درصد به ۳۱ هزار و ۷۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد به ۱۷ هزار و ۴۱۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸ واحد صعود، معادل ۰.۰۷ درصد به ۱۳ هزار و ۱۲۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۲۸ واحد رشد، معادل ۰.۶۰ درصد به ۱۰۴ هزار و ۷۸۹ واحد، شاخص بازار اول با ۵۸۲ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد افزایش به ۶۹ هزار و ۲۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۶۶ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد، به ۲۰۵ هزار و ۲۵۷ واحد رسید.
 
از سویی دیگر در معاملات امروز ۷ نماد «فولاد با ۱۴۶ واحد، شپنا با ۶۳، کچاد با ۵۹ واحد، شتران با ۵۸ واحد، کگل با ۵۸ واحد، پارسان با ۵۶ و شبندر با ۳۹ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند تا این متغییر با ۶۰۱ واحد صعود روز با طرواتی را برای سهامداران رقم بزند.
 
این گزارش می افزاید، امروز شاخص صنایع بازار سهام با روندی نوسانی مواجه شدند به طوری که «ذغالسنگ با ۱۱۷ واحد رشد معادل ۸.۴۸ درصد به یک هزار و ۵۰۴ واحد، فرآرده های نفتی با ۸۹۶۷ واحد افزایش معادل ۲.۵۳ درصد به ۳۶۳ هزار و ۲۵۳ واحد، کانی فلزی با ۴۰۸ واحد رشد معادل ۲.۰۶ درصد به ۲۰ هزار و ۲۱۷ واحد، اداره بازارهای مالی با یک واحد افزایش، معادل ۱.۳۹ درصد به ۷۴ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۴) واحد افت معادل (۱.۲۸) درصد به یک هزار و ۹۰۹ واحد، کاشی و سرامیک با (۲۵) واحد کاهش معادل (۱.۳۸) درصد به یک هزار و ۸۴۲ واحد، محصولات کاغذ با (۱۶۶) واحد رشد معادل (۱.۵۶) درصد به ۱۰ هزار و ۵۱۱ واحد» رسید.
 
افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام نمادهای «کطبس، داسوه، شبریز، شپترو، بورس، لبوتان و وپترو» با رشد قیمت بین ۴.۶۷ تا ۸.۴۹ درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کمنگنز، وپست، خموتور، غشصفا، کلوند، ثفارس و تکنو» با ۳.۷۲ تا ۴.۹۶ درصد بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.
 
بر این اساس در پایان معاملات روز جاری بورس، در ۶۹ هزار و ۱۴۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون سهم به ارزش ۲۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۷ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان رسید.