حمایت از شرکت های بورسی در دستور کار دولت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رییس جمهور در جلسه ای با مسئولان اقتصادی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت توسعۀ بازارهای صادراتی و پایداری آنها تأکید کرد و از وزرای صنعت، اقتصاد و رئیس بانک مرکزی خواست تا از صادرات مستقیم محصولات ارز آور مخصوصا در شرکت های بورسی حمایت کنند.
 
روحانی تصریح کرد: یکی از بزرگترین خدمت ها به ملت تلاش در راستای تولید و ایجاد شغل آبرومند برای جوانان ایران است. ازاین رو تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی باید در مسیر تولید و اشتغال بیشتر  و معرفی محصولات و برندهای تولیدی ایران به جهانیان بر تلاش خود بیفزایند.
 
رییس جمهور دستیابی به بازارهای صادراتی و درعین حال حفظ این بازارها را موضوعی بسیار مهم در افزایش تولید و صادرات و درنتیجه اشتغالزایی برشمرد و گفت: سرعت عمل در دستیابی به بازارهای صادرات و توجه دقیق به سلامت و کیفیت کالاهای تولیدی با هدف حفظ بازار صادراتی بسیار مهم است؛ چراکه اگر این سرمایه اعتماد بازارهای صادراتی به یک برند و محصول تولیدی تضعیف شود، جبران آن بسیار دشوار خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: در صادرات یک محصول آنچه بسیار مهم است توجه ویژه به خواست مصرف کننده و حفظ اعتماد به کالاهای تولیدی است. اینکه کالایی با برند ایرانی مورد اعتماد جهانیان باشد، افتخاری برای همۀ ماست و این می تواند تبلیغی ارزشمند برای ایران و به مفهوم تعهد به اخلاق و ایمان تولیدکننده باشد.
 
رییس جمهوری جست و جوی راه های صرفه جویی در منابع به ویژه آب، کاهش هزینه ها و ایجاد اعتماد به سرمایه گذاری را امری مهم برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان برشمرد.
 
روحانی به وزرای صنعت و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی دستور داد تدابیری اتخاذ کنند تا با هدف کاهش هزینه ها، صادرکنندگان محصولات تولیدی در بخش های دولتی و خصوصی بتوانند به طور مستقیم و بی واسطه تولیدات را به کشورهای هدف، صادر و ارز آن را دریافت کنند.
 
به گزارش بورس پرس ،وی همچنین خواستار شناسایی و بررسی طرح های اشتغالزای تولیدکنندگان و صادرکنندگان معتبر غیرنفتی و ارائۀ سریعتر تسهیلات از منابع نظام بانکی یا درصورت لزوم منابع ارزی صندوق توسعۀ ملی در این جهت شد