مراسم دهمین سالگرد تاسیس بورس کالای ایران برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم دهمین سالگرد تاسیس بورس کالا به پیشرفت های یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: بورس کالا از سال گذشته تاکنون به پیشرفت های خوبی دست یافته به طوریکه ارزش کل معاملات طی حدود ۱۰ماهه سال جاری از کل سال ۱۳۹۵ فزونی گرفته است.
سلطانی نژاد با بیان اینکه ذی نفعان بورس کالا در حال تغییر هستند، عنوان کرد: در گذشته بورس کالا با یک جامعه آماری با حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار کد معاملاتی اعم از حقیقی و حقوقی روبه رو بود، اما امروز تنها نزدیک به ۱۰۰ هزار کشاورز در بورس کالا فعال هستند و محصولات خود را در بورس عرضه می کنند.
سلطانی نژاد عنوان کرد: کشاورزان تنها بخشی از جامعه هستند که از بستر بورس کالا استفاده می کنند و می توانند با عرضه حاصل دسترنج خود در این بازار، پول خود را به موقع دریافت کنند.
سلطانی نژاد گفت: تقدیر و اعلام رضایت کشاورزان از اقدامات بورس کالا از هر تقدیرنامه ای برای مجموعه ارزشمند تر است و امیدواریم به زودی بتوانیم عمده مشکلات کشاورزان را با همکاری سایر نهادها رفع کنیم.
تبدیل شدن به مرجعیت قیمتی، یک هدف بزرگ
مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص تبدیل شدن به مرجعیت قیمتی برای کالاهای اساسی نه تنها در ایران بلکه در منطقه اظهار کرد: این امر هدفی بزرگ برای بورس کالای ایران است و در دنیا بورس هایی که از جایگاه مرجعیت قیمتی برخوردار هستند، بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت دارند. ما نیز در بورس کالا برای تحقق این هدف در خصوص کالاهایی که در تولید آنها مزیت داریم، بیش از پیش تلاش می کنیم. ضمن آنکه برای ایجاد ساختار مدرن تجارت کالا در بورس کالا دو ماموریت اساسی ابزارسازی و بازارسازی را با جدیت دنبال می کنیم.
افزایش ادامه دار سهم بورس کالا از GDP 
وی بر لزوم افزایش سهم ارزش معاملات بورس کالا از تولید ناخالص داخلی (GDP) تاکید کرد و گفت: باید سهم ارزش معاملات بورس کالا از GDP در همین روند افزایشی حرکت کند و سهم درخور توجهی را برای آینده بورس کالا تعریف کنیم تا هر سال نسبت به آن سهم افزایشی را داشته باشیم. 
گفتنی است، پس از سخنرانی مدیرعامل بورس کالای ایران، کارکنان این بورس در فضایی صمیمی به ارائه مباحثی در خصوص افزایش کارایی، ایجاد انگیزه و خلاقیت در بین نیروهای انسانی پرداختند.