رشد ۴۴۱واحدی شاخص بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وقتی دونالد ترامپ شب گذشته تحریم های هسته ای ایران را همچنان در حالت تعلیق قرار داد، مشخص بود که روز جاری واکنش سهامداران به این تصمیم مثبت خواهد بود و بر همین اساس شاخص کل بورس با رشدی بیش از ۴۰۰واحد نشان داد که سهامداران در حال حاضر بهانه ای برای شکل گیری نوسان در تالار ندارند.
رشد دسته جمعی شاخص ها
بر اساس آمارهای بورس، امروز همه شاخص های اصلی بازار سهام با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۴۴۱واحد رشد معادل ۰.۴۶درصد به ۹۶هزار و ۶۲۷واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۴۱واحد افزایش معادل ۰.۴۶درصد به ۳۰هزار و ۸۸۱واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۵واحد رشد معادل ۰.۵۵درصد به ۱۷هزار و ۳۹۹واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۱واحد صعود، معادل ۰.۵۵درصد به ۱۳هزار و ۱۱۲واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۸۸واحد رشد، معادل ۰.۶۷درصد به ۱۰۴هزار و ۱۶۱واحد، شاخص بازار اول با ۴۰۴واحد افزایش معادل ۰.۵۹درصد افزایش به ۶۸هزار و ۶۳۲واحد و شاخص بازار دوم با ۴۶۴واحد رشد معادل ۰.۲۳درصد، به ۲۰۵هزار و ۷۹۱واحد رسید.
نمادها تاثیرگذار
از سویی دیگر ۶نماد «فملی با ۷۹واحد، فولاد با ۶۰، خودرو با ۳۴واحد، کگل با ۳۲واحد،  شتران با ۳۱واحد، شپنا با ۳۱و شبریز با ۲۴واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند تا این متغییر با ۴۴۱واحد روز پر رونقی را شکل دهد.
رشد شاخص های صنایع
این گزارش می افزاید، امروز همه صنایع بازار سهام با روندی ریزشی مواجه شدند به طوری که «خودرو با ۳۴۷واحد رشد معادل ۲.۰۸درصد به ۱۷هزار و ۷۲واحد، سایر مالی با ۴۳واحد افزایش معادل ۱.۹۹درصد به ۲هزار و ۲۳۷واحد، کانی غیرفلزی با ۴۲واحد رشد معادل ۱.۸۷درصد به ۲هزار و ۳۱۸واحداداره بازارهای مالی با یک واحد افزایش، معادل ۱.۵۴درصد به ۷۳واحد، فرآرده های نفتی با ۵۰۰۷واحد رشد معادل ۱.۴۳درصد به ۳۵۴هزار و ۲۸۶واحد، کانه فلزی با ۲۷۲واحد افزایش معادل ۱.۴۰درصد به ۲۷۲واحد، وسایل ارتباطی با (۱۰۲) واحد رشد معادل (۵.۰۱) درصد به یک هزار و ۹۳۴واحد» رسید.
توقف و بازگشایی نمادها
این گزارش می افزاید : طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «لامیران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، قند ثابت خراسان، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، قاسم ایران، زغال‌سنگ نگین طبس، سرمایه‌گذاری مسکن الوند» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «داروسازی تهران شیمی، بیمه تجارت نو، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، بیمه اتکایی امین، داروسازی اسوه، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پست بانک ایران، زرین‌معدن آسیا» بازگشایی شدند.
بیشترین کاهش قیمت
افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام نمادهای «خگستر، شپترو، شکلر، حتوکا، کاذر، تکمبا و شکربن» با رشد قیمت و نمادهای «لپارس، قهکمت، فلامی، کاذر، بسویچ، دفرا، فمرا و قزوین» بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.
بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۱هزار و ۸۲۴نوبت معاملاتی، ۷۰۱میلیون و ۴۱۶هزار ریال به ارزش ۱۵۸میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۵هزار و ۲۴۰میلیارد تومان رسید