سود هر سهم "رتاپ" ۱۹۶ ریال شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت تجارت الکترونیک  پارسیان با نماد «رتاپ» بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده میاندوره ای در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۶ سود خالص هر سهم را ۱۹۶ ریال اعلام کرده که با کاهش ۲۸ درصدی به نسبت دوره مشابه در سال قبل مواجه شده است.
بر اساس این گزارش، «سود (زیان) ناخالص»  این شرکت در ۶ ماه اول ساری جاری معادل ۶۶۸,۱۴۸ میلیون ریال اعلام شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته تغییری درآن مشاهده نمی شود.
 
سود (زیان) عملیاتی و پایه هر سهم
بر اساس صورت‌های مالی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان «سود (زیان) عملیاتی» در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۶ با کاهش ۲ درصدی به نسبت دوره مشابه در سال گذشته به رقم  ۶۰۶,۵۴۷ میلیون ریال رسیده است. همچنین «سود (زیان) خالص» در دوره مذکور معادل  ۵۳۴,۶۹۳ میلیون ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته با افزایش ۸ درصدی همراه بوده است.
بر اساس شفاف سازی «رتاپ» «سود (زیان) پایه هر سهم»  در دوره  مذکور  با کاهش ۲۸ درصدی به نسبت دوره مشابه در سال گذشته معادل ۱۹۶ ریال تحقق بخشیده است. همچنین «سود (زیان) انباشته‌ پایان‌ دوره» در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶ معادل  ۶۵۳,۵۰۵  میلیون ریال است که به نسبت سال گذشته از رشد ۱ درصدی برخوردار بوده است.
در نهایت، سود (زیان) خالص هر سهم شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ۲۸ درصد کاهش به نسبت دوره مشابه در سال گذشته در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶ به رقم ۱۹۶ ریال رسید.
 
اطلاعات ترازنامه «رتاپ»
همچنین بر اساس اطلاعات میاندوره ای ترازنامه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با نماد «رتاپ» که با سرمایه ۲,۷۳۲,۵۵۶ میلیون ریال در بازار سهام فعال است. «موجودی نقد» را بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده میاندوره ای در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۶ به میزان  ۴۸۹,۱۵۳  میلیون ریال اعلام کرده که این رقم به نسبت ۳۰ اسفندماه سال ۹۵ با کاهش ۵۸ درصدی مواجه شده است.
افزون بر این، بر اساس صورت‌های مالی «رتاپ»، «جمع دارایی‌های جاری» این شرکت در دوره  مذکور معادل   ۵,۴۲۷,۹۲۷ میلیون ریال است که به نسبت پایان سال ۹۵ با افزایش ۱۳ درصدی روبرو بوده است. همچنین «جمع دارایی های غیر جاری» این شرکت با کاهش یک درصدی به نسبت پایان سال گذشته در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ به  ۳,۷۱۶,۶۴۲ میلیون ریال رسیده است.
 
دارایی‌های نامشهود و مشهود
 صورت های مالی این شرکت بیانگر این است که «دارایی‌های نامشهود» در ۶ ماه ابتدایی سال معادل  ۳۷,۰۵۷ میلیون ریال است که به نسبت پایان سال ۹۵ با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است. همچنین «دارایی های ثابت مشهود» با کاهش ۵ درصدی به نسبت ۱۲ ماه منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۵ در این دوره به  ۲,۵۵۶,۱۵۶ میلیون ریال رسیده است.
 بر اساس این گزارش،  «جمع دارایی های» شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برابر با  ۹,۱۴۴,۵۶۹ میلیون ریال که به نسبت پایان سال گذشته با افزایش ۷ درصدی مواجه شده است.
 
بدهی ها
 بر اساس اطلاعات درج شده در صورت های مالی ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۶ « جمع بدهی های جاری» این شرکت معادل  ۵,۴۹۸,۴۲۱ میلیون ریال که با افزایش ۴ درصدی به نسبت ۱۲ ماه سال گذشته برخوردار بوده است. همچنین «جمع بدهی» های این شرکت به نسبت ‍پایان سال گذشته با افزایش ۴ درصدی در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ به ۵,۵۴۹,۵۹۶ میلیون ریال رسید.
 
 سرمایه شرکت
به نوشته ایبنا، افزون بر این، در این دوره مالی سرمایه تجارت الکترونیک پارسیان  از  ۱,۸۲۱,۷۰۴  میلیون ریال در پایان سال ۹۵ با افزایش ۵۰درصدی در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۶ به رقم   ۲,۷۳۲,۵۵۶  میلیون ریال رسیده است. همچنین اندوخته قانونی این شرکت در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ با افزایش ۱۵ درصدی  به نسبت پایان سال گذشته معادل   ۱۸۲,۱۷۰  میلیون ریال در این اطلاعات مالی موجود است.
بر اساس این گزارش، «جمع حقوق صاحبان سهام» در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۶ معادل   ۳,۵۹۴,۹۷۳  میلیون ریال است که به نسبت پایان سال مالی گذشته با افزایش ۱۱ درصدی مواجه شده است.