امکان تجربه عملی مباحث علمی برای کودکان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مرکز مخصوص کودکان با نام باغ علم کودک با همکاری یک شرکت الکترونیکی با الگوبرداری از مرکز علمی این شرکت در شهرهای سئول و بوسان در تهران ساخته شده است. باغ علم کودک در مساحت 2 هزار مترمربع در حدود 65 هزار مترمربع زیرساخت در ‏باغ کتاب تأسیس شده و مخاطب آن کودک 7 تا 12 سال است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان همراه با بازی ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.
 
باغ علم کودک هفت فضای مستقل دارد و چهار داستان مختلف تعریف می‌کند: یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی ‏آشنا می‌شوند. داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد. بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر به هم متصل می‌شوند. در کنار ‏این چهار بخش، یک تئاتر علمی و یک نمایش ‏فیلم سه‌بُعدی هم وجود دارد تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ را که در تالار علم آموخته‌اند، با دیدن ‏نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.‏
 
با توجه به اینکه بچه‌ها خیلی فرصت نمی‌کنند با مفاهیم علمی به صورت ‏ملموس و عملی برخورد کنند، باغ علم می‌تواند در برقراری بهتر ارتباط بچه‌ها با علم کمک کند تا خواندن و تجربه کردن ‏با هم اتفاق بیفتد. مراکز علم روایت دیگری از همان چیزهایی هستند که بچه‌ها در کتاب‌هایشان می‌خوانند.