تثبیت آیفکس در آخرین روز معاملاتی هفته
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، امروز چهارشنبه بیستم دی‌ماه در بازار اوراق با درآمد ثابت ۴۳۲ هزار و ۹۴۰ ورقه به ارزش بیش از ۳۹۶ میلیارد ریال دست به دست شد که از این حجم معاملاتی، حدود ۵۰ هزار ورقه مربوط به اسناد «اخزا۶۰۴» بود که امروز برای نخستین بار به تابلو معاملات آمد.
 
همچنین روز جاری اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۰۴» به ارزش جمعا ۱۹ هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه شد که طی آن، این دور از اسناد خزانه ۷۶۹ هزار ریال قیمت خورد.
 
از سویی دیگر، «اخزا۶۰۴» که بیستم مهرماه امسال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده و امروز در فرابورس عرضه شد، دارای مدت ۲۵ ماهه است و بدین ترتیب در آبان‌ماه ۱۳۹۸ سررسید می‌شود.
 
یک‌سوم حجم مبادلات در اختیار بازارهای اول و دوم
 
سهامداران امروز در مجموع بازارهای اول و دوم اقدام به جابه‌جایی ۱۱۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۳۸ میلیارد ریال کردند و بدین ترتیب یک‌سوم از حجم دادوستدها به این دو بازار اختصاص یافت.
 
 نماد ذوب‌آهن به عنوان پربازدیدترین نماد معاملاتی بیشترین حجم و ارزش معاملات را در بازارهای اول و دوم در اختیار گرفت.
 
در این سهم شاهد نقل‌وانتقال بیش از ۵۳ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۴۶ میلیارد ریال بویم که ۹۶ درصد از فروش این سهام توسط حقیقی‌ها صورت گرفت و سهامداران حقوقی مشارکت حدود ۳۸ درصدی در سمت خرید این نماد داشتند.
 
مبادلات سهام در بازار پایه نیز به جابه‌جایی افزون بر ۱۹۴ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۱۳ میلیارد ریال منتهی شد که در این میان نماد شرکت پتروشیمی فسا بیشترین توجه را از سوی معامله‌گران به خود جلب کرد.
 
از سوی دیگر نمادهای «زنگان» و «وسبحان» امروز بیشترین رشد قیمتی را در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشتند. این در حالی است که نمادهای «ثباغ» و «کی بی سی» بار بیشترین افت قیمتی را تا سقف ۴.۶ درصدی متحمل شدند.
 
نگاهی به مبادلات اوراق تسهیلات مسکن در روز پایانی این هفته نیز نشانگر خریدوفروش بیش از ۶۷ هزار ورقه تسه در ۲ هزار و ۹۱۰ نوبت دادوستدی است که این حجم از مبادلات، ارزش ۴۸ هزار میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریالی را به ثبت رساند.