رکورد جدید معاملات قراردادهای سلف موازی استاندارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی، در نماد سمپنا۹۷۱، به میزان ۱.۰۰۰.۳۰۰۰ قرارداد با ارزشی بالغ بر ۲۹۰ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال معامله شد.
 
شایان ذکر است با احتساب معاملات روز گذشته ارزش معاملات بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر از مرز ۹ هزار میلیارد ریال در سال جاری عبور نمود و به ۹,۱۸۸ هزار میلیارد ریال بالغ گردید.
 
همچنین  بازار عمده فروشی برق بورس انرژی نیز شاهد معامله یک میلیون ۵۰۰ هزار قرارداد معادل ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۵ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال بود. شایان ذکر است در روز گذشته، نمادهای بارپایه و پُرباری با متوسط قیمت ۲۷۹و ۳۵۲ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.
 
توقف و بازگشایی نمادها
 
گفتنی است، در آغاز جلسه معاملاتی این روز کاری نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۹ بهمن ۹۶ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۳ دی ۹۶ و نمادهای بار پیک هفتگی، میان باری هفتگی، کم باری هفتگی و بارپایه هفتگی ۲۳ دی ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند آن ها آغاز شد.
 
همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۶۳ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۲۰۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.