پیش بینی بانک آمریکایی درباره قیمت طلا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک مریل لینچ آمریکا بر این باور است که طرح اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ یک بسته اقتصادی پیچیده است و به درستی نمی توان تبعات و آثار اجرای اصلاحات اقتصادی در آمریکا بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا را تجزیه و تحلیل کرد.
بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال تحت فشار قرار خواهد داشت ولی در سه ماه سوم 2018 میلادی وضعیت عادی به بازار طلا بازخواهد گشت.
به اعتقاد تحلیلگران این بانک میانگین قیمت هر اونس طلا تا سه ماه سوم امسال به 1350 دلار خواهد رسید.
کنگره آمریکا قبل از آغاز سال جدید میلادی توانست طرح اصلاحات مالیاتی پیشنهادی از سوی دولت ترامپ را تصویب کند، این نخستین و بزرگترین اصلاحات قوانین مالیاتی در آمریکا در 30 سال اخیر به شمار می رود.
مهمترین نکته قانون جدید مالیاتی آمریکا کاهش نرخ مالیاتی شرکت ها از 35 درصد به 21 درصد خواهد بود. پیش بینی می شود اجرای طرح مالیاتی جدید موجب افزایش 1.5 تریلیون دلاری بدهی های دولت آمریکا خواهد شد که این مساله به اعتقاد تحلیلگران مریل لینچ در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در صورت اجرای کامل بسته جدید مالیاتی از سوی دولت آمریکا، رشد اقتصادی این کشور طی سال جاری و سال آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.
این مساله می تواند از سوی دیگر به ضرر قیمت طلا باشد چرا که افزایش رشد اقتصادی آمریکا موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا می شود. از طرفی کاهش درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا موجب رشد کسری بودجه خواهد شد.
به نظر می رسد اجرای اصلاحات مالیاتی در کوتاه مدت موجب افزایش رشد اقتصادی و تقویت ارزش دلار خواهد شد ولی در میان مدت و بلندمدت اجرای این طرح موجب رشد بدهی و کسری بودجه می شود و می تواند به ضرر ارزش دلار باشد.
به نوشته طلا،  به همین دلیل تحلیلگران مریل لینچ بر این باورند که بسته مالیاتی ترامپ هنوز آثار و تبعات ناشناخته ای برای اقتصاد آمریکا و بازارهای بین المللی به خصوص طلا دارد.