راه اندازی سامانه آزمایشی کدال در بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آغاز فعالیت آزمایشی سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران کدال، اظهار کرد: این سامانه می‌تواند اطلاعات ناشران را مهیا کند و کاربران می‌توانند دسترسی سریع و جامعی به اطلاعات مورد نظر داشته باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: این سامانه امکاناتی همچون دسته‌بندی اطلاعات پرکاربرد، دسترسی سریع و آسان به اطلاعیه‌ها از طریق فیلتر‌های ترکیبی، امکان ثبت نام در سایت و استفاده از سرویس گوش به زنگ و اطلاع رسانی به کاربر از طریق ایمیل، پیامک در خصوص انتشار اطلاعیه‌های ناشران منتخب و امکان ارجاع به سایت ناشر مربوطه را دارد.
دهقان در ادامه از اهداف راه‌اندازی این سامانه خبر داد و گفت: هدف اصلی این سامانه، ایجاد شفافیت و دسترسی سریع‌ به اطلاعات مورد نظر است، چرا که مأموریت سازمان بورس، ایجاد بازار شفاف است.
این مقام مسئول، درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  با توجه به  شباهت زیاد این سامانه به شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی، آیا قرار است کدال ۳۶۰ رقیب این شرکت‌ها باشد؟، افزود: اطلاعاتی که در کدال ۳۶۰ منتشر می‌شود، منحصر به اطلاعات پایه و انتشار گزارش‌هاست و به هیچ‌وجه قرار نیست این سامانه وارد حوزه پردازش اطلاعات مالی شود؛ در واقع این سامانه با هدف دسترسی مناسب‌تر به اطلاعات پایه منتشر شده از سوی ناشران و نهاد‌های بازار سرمایه به صورت آزمایشی در حال فعالیت است.
به نوشته باشگاه خبرنگاران ، دهقان در پایان گفت: باز و بسته بودن نمادها، ورود سرمایه‌گذاران خارجی و دسترسی آسان کاربران به اطلاعات از مهم‌ترین مزایای این سامانه به شمار می‌آید.