سود سهام عدالت هر نفر؛ ۵۰ هزار تومان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی با اشاره به توزیع سود سهام عدالت، اظهارداشت: از همه مشمولین بایت تاخیر دو سه ماهه‌ای که در آغاز توزیع سود سهام عدالت پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه شرکت‌ها همچنان تا پایان سال این فرصت را دارند که سود را بدهند و از این نظر تخلفی را مرتکب نشده‌اند، گفت: سود برای سال مالی ۹۵ است و این تاخیر دو ماهه مشمول جریمه نمی‌شود.
 
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: از ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب سال ۹۵ تا امروز حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را از شرکت‌ها دریافت کردیم. برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی‌، ۵۰ هزار تومان و بقیه نیز به همین نسبت سود اختصاص می‌یابد.
 
وی تصریح کرد: تقریبا یک سوم سود را امروز به حساب بانک‌هایی که طرف حساب مشمولین هستند واریز می‌کنیم و مشمولین نیز از فردا بعد از ظهر می‌توانند پول را دریافت کنند.
 
پوری حسینی تاکید کرد: این نوبت اول توزیع سود است و در نوبت دوم و سوم این مبلغ را تا ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرد مشمول صاحب یک میلیون تومان سهام افزایش خواهیم داد. این سود همه ساله براساس مصوبات مجمع شرکت‌ها تعیین می‌شود و این مبلغ ممکن است در سال‌های آینده تغییر کند.