رضایت ذرت کاران از دریافت سریع وجه محصولاتشان از سوی بورس کالا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، پس ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و آغاز اجرای آزمایشی طرح قیمت تضمینی دو محصول جو کرمانشاه و ذرت خوزستان از سال ۹۴، با تصویب هیات وزیران از سال ۹۵ کل جو و ذرت کشور در قالب طرح قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران مورد معامله قرار می گیرد. موفقیت ها و مزایای سیاست قیمت تضمینی و همچنین رضایت کشاورزان از اجرای این طرح موجب شد تا امسال برای نخستین بار عرضه گندم نیز به صورت آزمایشی در قالب طرح قیمت تضمینی قرار گیرد. در همین زمینه اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت کل کشور در بورس کالا موجب شد تا ذرت کاران برخی استان ها با ارسال نامه هایی از پرداخت بدون تاخیر مطالبات خود ابراز رضایت کنند.
 
در نامه کشاورزان ذرت کار شهرستان کامیاران از توابع استان کردستان عنوان شده است که با عرضه ذرت کشاورزان در بورس کالا و اقدامات صورت گرفته، وجه مورد معامله کشاورزان طی سه روز کاری به حساب آنها واریز شده است که این رویداد می تواند آغازگر تحولی مثبت در بخش کشاورزی و حمایتی مطلوب از کشاورزان زحمت کش کشورمان باشد.
 
همچنین در نامه کشاورزان ذرت کار بخش فرگ شهرستان داراب استان فارس نیز آمده است که عمده درآمد مردم این بخش از محل کشاورزی و دامداری تامین می شود و امسال با وجود خشکسالی و کاهش سطح آب های زیر زمینی، آنها تمام توان خود را در راستای تولید محصول ذرت به کار برده اند که در این بین روند مطلوب خرید محصول و پرداخت وجه معاملات در اسرع وقت موجب دلگرمی کشاورزان منطقه شده است. از این رو از تلاش های دلسوزانه وزارت جهاد کشاورزی، بورس کالای ایران و پشتیبانی امور دام کشور تشکر می کنیم.
 
گفتنی است، اوایل امسال نیز پس از آنکه عمر سیاست قیمت تضمینی در معاملات ذرت و جو، دو ساله شد، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با تقدیر از اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا از کاهش قابل توجه هزینه های دولت با اجرای این طرح خبر داد. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم و مزایای جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در بخش کشاورزی اعلام کرد که با این اقدام، دولت ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی کمتری به خرید تضمینی اختصاص داد و به زودی شاهد ورود محصولات دیگر کشاورزی به این طرح خواهیم بود. حجتی با تاکید بر لزوم گسترش عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا اعلام کرد که عرضه دو محصول جو و ذرت در بورس کالا با موفقیت انجام می شود و برای عرضه گندم در بورس کالا نیز برنامه ریزی شده است.