افت بی‌سابقه ارزش دلار در سال ۲۰۱۷
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از رویترز، در حالی وارد سال جدید میلادی می شویم که دلار آمریکا خاطره خوشی را از سال ۲۰۱۷ میلادی در ذهن شاخص ارزش خود به جای نگذاشته است و از عملکرد آن به عنوان بدترین روند نزولی از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد در برابر ارزهای اصلی یاد می شود.
 
این در حالی است که در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی شاخص ارزش دلار در برابر یور با قدرت نمایی شروع به کار کرد و در فراز بلندای قله ۱۴ سال اخیر قرار گرفت و از آنجایی که انتظار می رود بانک های مرکزی بزرگ جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی برنامه محرک اقتصادی خود را کاهش دهند و از طرفی هم فدرال رزرو آمریکا چراغ سبز را برای افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی نشان داده، ممکن است بار دیگر دلار در برابر ارزهای اصلی با کاهش ارزش بیشتری روبرو شود.
 
همچنین «کریس گافنی» رییس بازارهای جهانی در «اِوِربانک» گفت: دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی با تلاطم بیشتری روبرو خواهد شد و به دلیل اینکه فدرال رزرو پدال گاز را بر روی محرک های اقتصادی قرار خواهد داد، به تنهایی قادر به حفظ ارزش دلار نخواهد بود.
 
به گزارش ایبنا ؛همچنین شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی ۹.۸ درصد کاهش پیدا کرد که بیشترین ضرر سالانه از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد محسوب می شود. بر پایه این گزارش، از جمله دلایل اصلی روند کاهشی دلار به اعمال سیاست های حمایتی دونالد ترامپ و بلاتکلیفی در مورد سیاست های خارجی ایالات متحده نسبت داده می شود.