افزایش چشمگیر پرداخت تسهیلات بانک سپه به واحدهای تولیدی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا عزیزی ضمن اشاره به اعتماد بالای مردم استان لرستان به بانک سپه، تصریح کرد: در کنار افزایش پرداخت تسهیلات، منابع این بانک در استان در آبان ماه سالجاری نسبت به پایان سال۱۳۹۵، حدود ۴۶ رشد درصد داشت و در این زمینه منطقه لرستان موفق به کسب رتبه اول در بین مناطق بانک سپه شد.
وی با تاکید بر اهمیت افزایش منابع و تاثیر آن بر بالا رفتن توان تسهیلات دهی بانک، تصریح کرد: منابع بانک سپه در استان لرستان از ۵ هزار و ۱۵۶میلیاردریال در پایان سال ۹۵ به ۷ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال در پایان آبان ماه سالجاری رسید.
 
* افزایش ۱۷ درصدی پرداخت تسهیلات همزمان با کاهش ۱۹ درصدی مطالبات معوق
 
عزیزی ضمن تاکید بر ضرورت کاهش میزان مطالبات معوق، خاطرنشان کرد: در بخش مطالبات معوق نسبت به سال ۹۴ تاکنون ۱۹ درصدکاهش داشته ایم و پرداخت تسهیلات این بانک نسبت به پایان سال گذشته تاکنون از مبلغ۲ هزار۴۶۱ میلیارد ریال به ۲ هزار۸۸۵ میلیارد ریال افزایش داشته که نشان دهنده رشد ۱۷درصدی در این زمینه است.
 
وی اظهارداشت: بانک سپه برای کمک به تحقق یکی از برنامه های دولت مبنی برحمایت از تولید داخل اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب کارت اعتباری کرد و در این راستا از ابتدای اجرای این طرح تاکنون برای خرید کالاهای ایرانی ۲۵۴۲ فقره کارت اعتباری به مبلغ ۲۸۲ میلیارد ریال توسط بانک سپه در استان لرستان صادر شده است.
 
* پرداخت ۴۱۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج
 
مدیر شعب منطقه لرستان به عملکرد مطلوب بانک سپه در اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج اشاره کرد و افزود: این بانک ۲۳۷۸ فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در استان لرستان پرداخت کرده است.
 
عزیزی تعدادتسهیلات پرداختی ازدواج بانک سپه در استان لرستان طی سال گذشته را ۱۶۵۱ فقره اعلام کرد و اظهارداشت: بانک سپه بابت پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای سال گذشته تا پایان هفت ماهه اول سالجاری در استان لرستان ۴۱۵ میلیاردریال از منابع این بانک را اختصاص داده است.
 
* اعطای ۱۴۰میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب
 
وی به ضرورت حمایت از تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: بانک سپه برای کمک به تولید و اشتغال در استان لرستان از طرح هایی مولد در بخش های مختلف اقتصادی حمایت کرده است.
مدیرشعب منطقه لرستان ادامه داد: در سال ۱۳۹۵در قالب سامانه بهین یاب ۱۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۳ میلیارد ریال و در هفت ماهه اول امسال نیز ۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۷ میلیاردریال توسط بانک سپه در استان لرستان پرداخت شده است.
 
مدیرشعب منطقه لرستان با اشاره به حمایت بانک سپه از طرحهای بزرگ در استان گفت: مجتمع تولیدی گوشت مرغ ماهان با تسهیلات ۸۰ میلیارد ریالی این بانک در استان لرستان راه اندازی شد.
 
* کمک به رونق تولید و کسب و کار در استان
 
عزیزی گفت: بانک سپه برای کمک به رونق تولید و کسب و کار در استان لرستان طی شش ماهه اول سالجاری بیش از ۲۰۳ میلیارد ریال در بخش صنعت، ۴۷ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، ۱۵۲ میلیارد ریال در بخش بازرگانی و خدمات و ۱۷میلیارد ریال در بخش مسکن تسهیلات پرداخت کرده است.
 
مدیرشعب منطقه لرستان در خصوص استفاده از معافیت دولت در قالب تبصره ۳۵ در زیر بخش های کشاورزی و حوادث غیر مترقبه و قهری اظهارداشت: بانک سپه ۱۲۳میلیاردریال منابع بابت تسهیلات گیرندگان مشمول طرح تبصره ۳۵ بخشودگی سود و دیرکردها در استان لرستان اختصاص داد.
 
* ۲۶ میلیارد ریال کمک به اقشار آسیب پذیر استان
 
عزیزی در زمینه پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر استان لرستان گفت: میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه به اقشار آسیب پذیرتحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در استان لرستان از اول سال تا کنون بیش از۲۶ میلیاردریال بوده است.
 
وی در مورد نحوه ارائه خدمات الکترونیک بانک سپه در استان لرستان اظهارداشت: برنامه های اصلی ما در این زمینه تجهیز شعب به خطوط فیبر نوری و افزایش تعداد دستگاه های خود پرداز در استان لرستان برای تسهیل تامین نقدینگی و افزایش تعداد پایانه های فروشگاهی برای جلوگیری از جابجایی وجه نقد است.
 
* توسعه خدمات الکترونیکی بانک سپه در لرستان
 
عزیزی افزود: طبق قراردادی که با اداره مخابرات منطقه لرستان منعقدکرده ایم تمام شعب در آینده مجهز به تجهیزات و بستر فیبرنوری می شوند و در حال حاضر هفت شعبه بانک سپه در استان به فیبر نوری مجهز شده است.
 
وی ضمن اشاره به رشد ۱۰ درصدی تعدادپایانه های فروشگاهی بانک سپه در استان لرستان اظهارداشت: تعداد دستگاههای خود پرداز بانک سپه در این استان نسبت به سال گذشته ۲۲درصد رشد داشت و به طور میانگین توقف دستگاههای خودپرداز درشش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه سال گذشته ۱۳درصد کاهش داشته است.
 
وی یادآورشد: بانک سپه با ۳۵ شعبه در استان لرستان آماده ارائه خدمات به بخش های مختلف اقتصادی و آحاد مردم است.