تشکیل سندیکای بانکی تامین مالی بزرگترین پروژه انتقال آب کشور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص نشست مشترک مدیران عامل بانک‌های کشور برای تامین مالی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد گفت: یکی از مسائل مهمی که باید امروز به آن توجه شود بحث تأمین منابع آبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است چرا که اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی به دلیل محدودیت منابع آبی با مشکل روبرو شده‌اند.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ملی تامین و انتقال آب خلیج فارس برای صنایع جنوب شرق کشور می‌تواند به توسعه اقتصادی کمک کند، بر اساس برآوردها ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار باید برای اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس لحاظ شود.
 
وی افزود: امروز مدیران عامل بانک‌های کشور برای بررسی موضوع تأمین منابع مالی پروژه انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرقی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شدند. پورابراهیمی داورانی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده سندیکای بانکی برای تأمین مالی بزرگترین پروژه انتقال آب کشور تشکیل شد.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سندیکای تامین مالی بزرگترین پروژه انتقال آب به استان‌های هرمزگان، یزد و کرمان بانک‌های ملی، سپه، کشاورزی، صنعت و معدن، ملت، رفاه، صادرات، تجارت و توسعه تعاون حضور دارند و این کنسرسیوم بانکی با مدیریت بانک ملی فعالیت خود را پیگیری خواهد کرد و قدرالسهم هر یک از بانک‌های مذکور معادل ۲۰ درصد ارزی و ۸۰ درصد ریالی است.