آغاز ارائه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عصر امروز با حضور رییس سازمان ثبت احوال و مدیرعامل بانک ملت خدمات غیر حضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی رونمایی شد.
 
بانک ملت به عنوان اولین بانک ارائه دهنده خدمات غیرحضوری از طریق کارت‌های هوشمند ملی این خدمات را بر بستر دستگاه‌های ATM، VTM و خوددریافت و برداشت ارائه کرد.
 
در قالب دستگاه‌های خوددریافت و برداشت امکان واریز وجه بدون کارت بانکی صورت می‌گیرد و از طریق کارت هوشمند ملی افراد می‌توانند اثر انگشت و رمز خود را در این دستگاه وارد کنند و خدمات دریافت و واریز وجه نقد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
 
همچنین از طریق VTM نیز امکان افتتاح حساب با وارد کردن رمز افراد قابل انجام است که بانک ملت به عنوان اولین بانک کشور این اقدام مشترک را با سازمان ثبت احوال عملی کرد.
 
حمید درخشان‌نیا، معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۱ میلیون نفر تاکنون کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند، گفت: افرادی که تا سال ۸۹ کارت ملی دریافت کرده‌اند باید تا پایان سال جاری برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
 
وی درباره این طرح تصریح کرد: طرح مشترک با بانک ملت که امروز رونمایی شد، یکی از زمینه‌های استفاده از کارت هوشمند بود که بتوان از طریق دستگاه‌های خودپرداز خدمات بانکی را ارائه کرد.
 
درخشان نیا همچنین از رونمایی از خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی از طریق بانک‌های مسکن و پارسیان در روزهای آینده خبر داد و گفت: به دنبال برگزاری جلسه با بانک مرکزی به منظور مشارکت همه بانک ها در طرح خدمات غیرحضوری از طریق کارت‌های هوشمند ملی هستیم.