نفوذ هکرها به فیس‌بوک مسنجر برای ارز دیجیتالی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به نقل از وب سایت independent، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده داغ و پر تب و تاب شده است، هکرها و مجرمان سایبری بسیاری نیز به نفوذ و استخراج نامتعارف ارزهای رمزنگاری شده اقدام کرده‌اند.
 
محققان و پژوهشگران فعال در شرکت ترند میکرو، شرکتی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، عنوان کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری به تازگی دست به اقدامات جدیدی زده‌اند به عبارتی دیگر، آن‌ها ارز دیجیتالی رمزنگاری شده مونرو - شبیه به بیت کوین - را به طور غیرمجاز و نامتعارفی با هک کردن الگوریتم‌های موجود در پیام رسان‌ها و اپلیکیشن‌های شبکه اینترنت همچون فیس بوک مسنجر استخراج می کنند و بدین ترتیب پول‌های هنگفتی را به جیب می زنند.
 
این پژوهشگران در ادامه تاکید کردند که هکرها ممکن است به حساب کاربری کاربران فیس بوک به طور کامل دسترسی یابند و از آن طریق به استخراج ارزهای دیجیتالی اقدام کنند.
 
این شرکت امنیتی یک روبات را در اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک مسنجر پیدا و کشف کرده که در قالب یک فایل ویدیویی حساب کاربری کاربران فیس بوک را هک کرده و در قبال آن ارز "مونرو" استخراج کرده است.
 
البته این روبات تنها در حالتی فعال بوده که کاربران از نسخه دسکتاپ (مخصوص رایانه و از درگاه مرورگر گوگل کروم) برای ارسال پیام از اپلیکیشن فیس بوک مسنجر استفاده می کردند و در صورتی که کاربران از درگاه‌های دیگر نظیر گوشی هوشمند همراه خود اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک مسنجر را باز کنند، این روبات قادر به فعالیت و استخراج ارز مجازی مونرو نخواهد بود.
 
در هر صورت، این اقدام غیر مجاز و نامتعارف از سوی هکرها می تواند خطر عمده و عظیمی را برای آن دسته از کاربرای که از اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک مسنجر استفاده می کردند، به شمار بیاید.
 
تحللیگران بسیاری بر این باورند که افزایش سرسام آور و ناگهانی ارزش ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین موجب شده است هم اکنون بیش از هر زمان دیگری، کاربران در فضای اینترنت مورد سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار بگیرند.
 
به طور قطع، گسترش استفاده از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و یا افزایش بهای آنها هر دو تاثیرات مخرب و جبران ناپذیر بسیاری بر زندگی کاربران و امنیت سایبری جهان خواهد گذاشت.