تسهیلات ۳۷۰ میلیون دلاری بانک صنعت و معدن برای صنایع این استان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، یارالله نصیری در بازدید از پتروشیمی ایلام که با حضور عضو هیات مدیره و برخی از مدیران بانک صنعت، معدن انجام شد، اظهار کرد: بانک صنعت و معدن در راستای جهش بزرگ اقتصادی تلاش کرده تا در جهت توسعه صنایع استان گام بردارد و تمامی تلاش خود را در زمینه تجهیز منابع مالی و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی کرده است. 
وی افزود: طی سال‌های گذشته و سال جاری، رشد قابل توجه پرداخت تسهیلات به بخش صنعت استان نشان از اهمیت دادن بانک به بخش صنعت را دارد . 
نصیری با بیان اینکه عملکرد بانک صنعت و معدن چشم‌انداز روشنی را در بخش صنایع استان ایلام ایجاد کرده است، اضافه کرد: این بانک در بخش صنعت استان تسهیلاتی معادل370 میلیون دلار تزریق کرده است . 
رئیس صمت استان ایلام تاکید کرد: این بانک در سطح استان ایلام و در پرداخت منابع ارزی در حوزه صنعت و معدن عملکرد خوب و در خور توجهی داشته به طوری که در سطح کشوری و از لحاظ دریافت تسهیلات از این بانک ایلام د رتبه اول تا چهارم استان‌ها قرار دارد . 
وی در خصوص صنعت پتروشیمی استان گفت: پیشبرد برنامه‌ها در این حوزه از صنعت حاصل مدیریت خوب و زحمات بانک صنعت و معدن است . 
نصیری با اشاره به اینکه حوزه صنعت استان ایلام در نقطه عطف و درخشانی قرار دارد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه اول سال آینده شاهد تولید محصول آزمایشی در پتروشیمی ایلام باشیم . 
«حسین عسکری» عضو هیات مدیره بانک صنعت، معدن نیز در این بازدید گفت: پروژه پتروشیمی ایلام یک پروژه فاخر، زنده و پویا در کشور است . 
عسکری با اشاره به اهمیت پتروشیمی ایلام در زمینه تولید، اشتغال در منطقه با توجه به مرزی بودن استان تاکید کرد: انتظاراتی که در خصوص پیشبرد پروژه‌ها در این حوزه از مدیران می‌رفت به خوبی تحقق یافته است . 
وی مدیریت خوب در اجرای پروژه‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: اگر در زمان مورد نظر برنامه‌های کاری در روند توسعه این مجتمع بزرگ به جلو هدایت نشود از رقبا عقب خواهد ماند.