راهنمایی برای خرید پاوربانک
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، از‌این‌رو، ابزار جدیدی به نام پاوربانک یا شارژر همراه عرضه شده و در مدل‌های متنوع در بازار موجود است. این تنوع محصول تا حدی کار را برای کاربر مشکل می‌کند و این سؤال ایجاد می‌شود که در هنگام خرید پاوربانک به چه مواردی باید توجه شود و چه آپشن‌هایی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از شرق، یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن دقت کرد، این است که آیا پاوربانک انتخابی ما به باتری گوشی آسیب می‌رساند یا برعکس علاوه بر شارژکردن گوشی موبایل مراقب باتری آن نیز خواهد بود؟ در واقع معیار‌های انتخاب یک پاوربانک خوب چیست؟ آیا پاوربانک انتخاب‌شده پاسخ‌گوی نیاز ما هست یا خیر؟! مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید پاوربانک خوب، کیفیت باتری‌های داخل آن و مدار کنترلی آن است، اگر بورد کنترلر هوشمند نباشد، شما در هنگام استفاده متوجه شارژ طولانی‌مدت، گرم‌شدن بیش از حد پاوربانک و ایجاد صدمه و آسیب به محیط اطراف و گوشی موبایل‌ گران‌قیمت خود می‌شوید. عامل مهم بعدی وزن پاوربانک است، حال چنانچه نوع کار و فعالیت شما به‌گونه‌ای است که کمتر نیاز به شارژ گوشی خود دارید، استفاده از پاوربانک‌های سبک‌تر با باتری POLYMER توصیه می‌شود و در زمانی‌که بیشتر مواقع بیرون هستید استفاده از پاوربانک‌های با ظرفیت بالا و از نوع li-ion توصیه می‌شود. داشتن دو خروجی برای شارژ موبایل ١A و تبلت ٢,١A از دیگر نکات لازم در خرید یک پاوربانک است، فرض کنید که ولتاژ پاوربانک شما پنج ولت است، حالا شما می‌توانید از حاصل‌ضرب ولت در آمپر، توان خروجی پاوربانک را محاسبه کنید و چنانچه پاوربانک شما دارای خروجی دوم ٢.١ آمپر باشد، توان خروجی شما بیش از ١٠ وات خواهد شد که مناسب برای شارژ تبلت یا شارژ موبایل با سرعت دو برابر است، شارژ هم‌زمان دو دستگاه در یک زمان نیز از دیگر مزایای آن است. از دیگر مزایای یک پاوربانک خوب، سلف شارژ و استفاده هم‌زمان است که برای صرفه‌جویی در وقت عامل مهمی است. بعضی از پاوربانک‌ها دارای پورت سوم هستند و می‌توانند لپ‌تاپ شما را هم شارژ کنند (e-USB)، این ویژگی نیز یکی از موارد مهم در انتخاب پاوربانک است.
 
برخی از پاوربانک‌ها ظرفیت باقی‌مانده را به‌صورت چراغ روشن و برخی دیگر به صورت دیجیتال و با دقت بالا نمایش می‌دهند، ارگونومیک‌بودن، خوش‌دست‌بودن، زیبایی و سادگی و داشتن گارانتی تعویض از دیگر مزایای پاوربانک‌هاست که لازم است  هنگام خرید به آنها توجه شود.
 
 پاوربانک هوشمند، پاوربانکی است با قابلیت فیت شارژ (Fit charge )، پاوربانک هوشمند ولتاژ دستگاه را می‌سنجد تا میزان ولتاژ ورودی متناسب با دستگاه شما باشد. به پشتوانه این فناوری
 
 (Fit charge ) دستگاه شما به هیچ عنوان آسیب نمی‌بیند. همچنین ما به پاوربانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را زمانی که شارژ باتری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما عمر باتری پاوربانک و باتری دستگاه در حال شارژ را کوتاه می‌کند. پاوربانک هوشمند جریان الکتریسیته را به طور ثابت و بدون افت یا افزایش ولتاژ به دستگاه در حال شارژ می‌رساند. اغلب پاوربانک‌های موجود در بازار زمانی که شارژشان به حداقل می‌رسد، دچار افت جریان می‌شوند که این موضوع می‌تواند مضر و مخرب باشد. شرکت روموس یکی از پرچم‌داران در زمینه تولید پاوربانک‌های هوشمند در جهان است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پاوربانک هوشمند با قابلیت فیت شارژ دارای شهرت جهانی بوده و در بیش از ٤٠ کشور دنیا ازجمله ایران دارای شبکه توزیع است.
 
روموس در تولید محصولات خود، نوآوری‌های مستمر، جدیدترین تکنولوژی‌ها (همچون قابلیت فیت شارژ و به‌کارگیری سلول باتری سامسونگ)، کیفیت بالا و خدمات بسیار عالی را سرلوحه کار خود قرار داده است. فرم بدنه سولو پنج مکعب مستطیلی است. طول آن ١٣٨ و عرض آن ٦٢ میلی‌متر است. لبه‌های جانبی آن حالتی منحنی دارند و تیز نیستند. ارتفاع این لبه‌ها ٢١,٥ میلی‌متر است. سطوح رویی رنگ سفید صدفی دارند و سطوح جانبی خاکستری‌رنگ هستند.
 
پوسته پلاستیکی این محصول ترکیبی از پلاستیک ABS و پلی‌کربنات است. این پوسته در مقابل خط و خش مقاوم است و سطح آن به‌خوبی پرداخت شده است. هم ظاهر زیبایی دارد و هم خوش‌دست است. درون پاوربانک‌ها چیزی جز باتری و مدارات الکترونیکی نیست. پس سهم بیشتر وزن را می‌توان مربوط به باتری آن دانست. وزن نرمال و معمول برای پاوربانک‌های ١٠ هزارمیلی آمپر ساعتی چیزی مابین ٢٥٠ تا ٣٠٠ گرم است. البته با این مقدار ظرفیت، پاوربانک‌های سبک‌تر و سنگین‌تری هم وجود دارند. سولو پنج وزنی حدود ٢٩٥ گرم دارد اما دردست‌گرفتن آن خسته‌کننده نیست.