واقعا آپارات مرزهای بی‌عفتی را درنوردید؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،لازم دیدم چند خطی برای دوستانی که با عناوینی  مانند " آپارات مرزهای بی عفتی را درنوردید " و یا موارد نظیر آن مطلب میزنند بنویسم.
 
اول آنکه برای صدمین بار باید توضیح دهیم آپارات یک سرویس دهنده میزبانی ویدیوی  و یا در اصطلاحات قانونی جدید،  شبکه اجتماعی پیام رسان محتوی صوتی و تصویری است ، مطابق با نص صریح قانون جرایم رایانه ای ماده 751 ارائه دهندگان خدمات میزبانی موظفند به محض دریافت دستور کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق مذکور در مادة فوق یا مقام قضائی رسیدگی کننده به پرونده مبنی بر وجود محتوای مجرمانه در سامانه های رایانه ای خود از ادامة دسترسی به آن ممانعت به عمل آورند  و یا نص صریح ابلاغیه شورای عالی فضای مجازی ، به عنوان عالی ترین مقام این حوزه، مسولیت محتوی مجرمانه بر عهده بارگذاری کننده آن است.
 
پس اینکه آپارات را به عنوان یک پلتفرم مورد شماتت قرار می دهند و مخاطب مقاله می شویم، یا به دلیل جهل در خصوص قوانین است  و  یا عدم شناخت سرویس های خدمات رسانی مانند آپارات.
 
دو فرض بالا از نظر شخص بنده مردود است چرا که همه نویسندگان این مقالات متنوع با جزییات این امور آشنا هستند و البته دلیل عمیق تری دارم که در ذیل خواهید خواند.
 
این ویدیو در کمتر از 10 ساعت پس از انتشار آن بوسیله گزارشاتی که به دست تیم پشتیانی ما رسید از روی سایت حذف گردید ولی در دو روز گذشته دوستان عزیزی با خبرپراکنی های مختلف و البته الصاق ویدیو مذکور، تشییع فاحشه کردند و هر آنکس نمی دانست و نمی دید را به دیدن آن محتوی دعوت نمودند.
 
مگر می شود روزانه در سرویسی بیش از 12 هزار ویدیو بارگذاری شود و موارد نامناسبی وجود نداشته باشد ؟ این حجم غرض ورزی ، خرسندی و فرح قلبی که شامل این دوستان پس از یافتن این محتوی و انتشار چند ده باره ایشان به همراه ویدیو فاسد و مورد شماتتشان شد سابقه قبلی هم دارد و دلیل موجهی بر رد فرضیه جهل است.
 
برادران عزیز، شما باید یک بار برای همیشه تکلیفتان را با سرویس های کاربر محور روشن کنید و بدانید با این مقالات و جو سازی ها بجز اشاعه فحشای مورد اشاره تان اندوخته دیگری ندارد و اگر غرض ورزی کمتری داشتید حتما خداوند  فرمایش مولایمان و مولایتان را از ذهنتان پاک نمی کرد که : الباطل یموت به ترک ذکره.
 
والسلام
 
محمدجواد شکوری مقدم