خواسته بیمه ای وزیر نفت از صنعت بیمه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بیژن نامدار زنگنه در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهارداشت: صنعت نفت با سه خطر بزرگ رو به رو است یکی خطر مواد سوزاننده، کار با فشار بسیار بالا و سوم سمومی که در چند ثانیه می تواند جمعیت زیادی را هلاک کند.
 
وی افزود: سال گذشته از آقای همتی خواهش کردم که بیمه را در صنعت نفت جدی بگیرید زیرا بیمه های دولتی نه ارزیابی ریسک انجام می دهند و نه ممیزی میکنند من خواهش کردم بیمه ها کار حرفه ای شان را انجام دهند.
 
وزیر نفت تصریح کرد: می توانم دستور اداری دهم که نکاتی را رعایت کنند ولی به خصوصی ها نمی توان دستور داد. ولی بیمه ها کارشان باید حرفه ای باشد.
 
نامدار زنگنه ادامه داد: نباید بگذاریم حوادثی رخ دهد و اگر رخ داد باید با تیم کامل آن را مهار کنیم اگر نیستند چه کسی مقصر است؟ درست است که مدیری تخلف کرده ولی شماها باید خسارت را بدهید .
 
زنگنه با بیان اینکه بیمه ها می توانند کاهش دهنده خسارت در حوزه نفت باشند، گفت: فکر نکنیم بیمه خوب بیمه ای است که در مراحل اولیه بیمه با اغماض برخورد می کند.
 
وی افزود: بیمه ها و بیمه های اتکایی نقش پر رنگی در صنعت نفت میتواند داشته باشد. من انتظار دارم بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید. خیلی وقت ها به علت گرانی و ارزانی تجهیزات غیر استاندارد نصب میشود ولی شما ها در صنعت بیمه نباید بگذارید این موارد رخ دهد و باید این موارد را در ابتدای قرارداد بیمه لحاظ کنید.
 
وزیر نفت با برآورد 100 میلیارد دلار درآمد سالانه صنعت نفت، گفت: ظرفیت تولید امسال 4 میلیون بشکه بود که در سال آینده به 4.5 میلیون بشکه و با احتساب تولید میعانات گازی و دیگر فرآورده ها، حجم تولید به 8.5 تا 9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.