حمایت اتاق بازرگانی از کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، غلامحسین شافعی در نشست صبحانه کاری اعضا و هیات رییسه اتاق ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به اینکه  در روند حرکت فعلی اقتصاد رشد فناوری و تسخیر بلاشک فعالیت های اقتصادی توسط این حوزه  هستیم، اظهار کرد:اگر تا دیروز در سطح ارزیابی‌های جهانی شرکت‌های بزرگی مانند جنرال الکتریک، سونی و سامسونگ را ارزیابی می‌کردند، امروز در فاصله کوتاهی این طبقه بندی تغییر یافته و اکنون در ارزیابی‌های جدید شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و آمازون مطرح هستند.
 
رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه باید در ایران در این حوزه جبران مافات کنیم، تصریح کرد: بخش خصوصی باید با حمایت مسئولان خود را هماهنگ کند و توسعه کسب و کارهای نوین را در کنار حمایت از نیروی جوان کشور دریابیم و نسبت به بهبود فضای کسب و کار در این حوزه و جلوگیری از مسائل و مصائب مسائل اقتصادی مانند انحصارات و حذف رانت ها توجه جدی داشته باشیم.
 
او با اشاره به اینکه در این حوزه مقاومت هایی وجود دارد اما خوشبختانه این موضوع از اهمیت بالایی در کشور برخوردار شده است، ابراز امیدواری کرد که با حضور وزیر جوان، بخش خصوصی در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجری اصلی این برنامه باشد.
 
به گفته شافعی اتاق ایران در نظر دارد با همکاری سازمان‌های مربوطه کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها را مورد توجه قرار دهد و کمک‌های مادی و معنوی در سطح اتاق‌های کشور داشته باشد.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران در پایان ابراز امیدواری کرد تشکل‌های مربوطه در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نقش داشته باشند و اجرای برنامه‌ها با این همکاری به نحو مطلوب تری انجام شود.