ساماندهی در اولویت نظام بانکی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سیدضیاء الدین ایمانی در خصوص طرح مباحثی پیرامون ادغام برخی بانک ها و موسسات اعتباری،افزود: موضوعی که امروزه در نظام بانکی کشور مطرح است، بحث ساماندهی نظام بانکی است.
 
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد، طرح موضوعات غیرکارشناسی راباعث آسیب به بانک ها و موسسات دانست و افزود: در زمینه بحث هایی که در پیرامون بانک مهر اقتصاد مطرح شده بود، مباحث فاقد کار کارشناسی بود و هدف اصلی بانک مرکزی در این زمینه به اجرا گذاشته نشد.
 
ایمانی با اشاره به اینکه یکی از گزینه های بانک مرکزی در زمینه ساماندهی شبکه بانکی کشور، ادغام است، بیان داشت: در عین حال، ‌موضوع ادغام نیازمند کار کارشناسی و طی شدن پروسه زمانی است. نمی توان انتظار داشت یک بانک بزرگ را در قالب یک بانک کوچک تر ادغام کرد.
 
وی تاکید کرد: بنابراین باید به این موضوع توجه کرد که ادغامی اگر قرار است صورت بگیرد تکلیف سهامداران چه خواهد شد و صورت های مالی و منابع و مصارف بانک ها مدنظر قرار بگیرد. برای رسیدگی به اینگونه موضوعات دستکم یک پروسه ۶ ماهه زمانی مورد نیاز است تا بررسی ها صورت پذیرد.
 
به گزارش ایبنا ،مدیرعامل بانک مهر اقتصاد افزود: نمی توان گفت که در ظرف زمانی یک ماهه، دو یا سه موسسه و بانک را می توان ادغام کرد و در این زمینه باید حساب شده عمل کرد. اگر شرایطی در نظام بانکی ایجاد شد که نیازمند ادغام بود، ‌ پس از مرحله شناسایی و تکمیل بررسی ها، باید در یک دوره یکساله این کار انجام شود.