مسکن‌های مهر بیمه‌نامه کیفیت ساخت نداشتند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علی رضایی - مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران  در پاسخ به این که آیا ساختمان‌های مسکن مهر بیمه‌نامه‌ای داشتند، اظهار کرد: برای ساخت‌وسازها بیمه‌نامه‌ای به نام بیمه کیفیت ساخت وجود دارد و از دیدگاه شخصی من همه پیمانکارها باید اجبار داشته باشند تا این بیمه‌نامه را تهیه کنند.
 
وی ادامه داد: در تمام  دنیا وقتی می‌خواهند خانه‌ای بخرند یا بفروشند اولین مدرک مورد نیاز  این است که آن ساختمان بیمه‌نامه دارد یا خیر. به نظر من در ساخت و سازها در ایران نیز این بیمه‌نامه باید اجباری شود.
 
مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران افزود: اگر ساختمانی بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان داشته باشد کارشناس بیمه باید بر ساخت و ساز نظارت کنند و مطمئن شود که این ساختمان تا ۱۰ سال در مقابل تمام حوادث مقاوم است، چرا که سازنده باید ۱۰ سال تضمین کیفیت ساختمان را بدهد.
 
به گزارش ایسنا ، رضایی تشریح کرد: در مسکن‌های مهر ستون‌هایی که باید بتنی می‌بودند داخلش آجرهای سفالی ریخته‌اند و حتی میلگرد هم ندارند و این موضوع علت اصلی تخریب این ساختمان‌هاست. در واقع باید بگویم علت اصلی این تخریب‌ها عدم نظارت بر ساخت و ساز است، وگرنه زلزله حادثه طبیعی است که در همه دنیا اتفاق می‌افتد ولی ما چون نظارت دقیقی بر ساخت و سازهایمان نداریم زلزله را بلا می‌نامیم.