محصولات شرکت های تابعه شستا در بورس کالا عرضه می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، علی ربیعی، وزیر کار و رفاه در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه ۲۲ آبان گفت: تعدادی از شرکتهایی که تابع وزارت تعاون هستند مدیریتی و بسیاری غیرمدیریتی و ابزاری برای هلدینگ ها هستند، ممکن است ما در این شرکتها با بروز خطا مواجه شده باشیم اما همواره با کمک نیروهای اطلاعاتی و دستگاههای نظارتی توانسته ایم در این زمینه به خوبی عمل کنیم.
 
 وی اظهار داشت: ما از دادستان تهران داوطلبانه درخواست رسیدگی به این شرکت ها را داشتیم و امروز هم سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه همه جا با ما حضور دارند و بر کار این شرکتها نظارت می کنند.
 
 ربیعی با بیان اینکه سامانه هوش تجاری را در شستا مستقر کرده ایم گفت: محصولات شرکت های تابعه در بورس کالا به فروش می رسد و کاهش بنگاه داری در برنامه جدی ماست که متعهد به انجام ان هستیم و شاید در هیچ دوره ای این چنین بر این موضوع اصرار نداشتیم.
 
 وزیر کار تصریح کرد: نمی توانید با نگاه اقتصادی صرف ما را اندازه بگیرید، ما نه کارگر اخراج کرده ایم و بلکه سعی کرده ایم تیمارداری کنیم.
 
 وی با تاکید بر اینکه در اجرای قانون با شفافیت عمل کرده ایم خاطرنشان کرد: ما در راستای اهداف نظام و مبارزه با فساد گام هایی فراتر از ثبت شرکت ها برداشته ایم.
 
 وزیر کار ادامه داد: ده سال بحث حسابرسی صندوقها انجام نشده بود اما در دوره ما این موضوع انجام شد واز مجموع ۲۶۴ شرکتی که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی شامل واگذاریها می شدند تا هفته قبل ما ۲۲۱ شرکت را واگذار کرده ایم.
 
 ربیعی یادآور شد: باید بین ساختار فسادزا و ساختار فسادسوز تفاوت قائل شد، فساد قابل مخفی سازی است اما برای مقابله با فساد باید ساختارمند جلو برویم.
 
 وی در پایان خاطرنشان کرد: برای توزیع در رابطه با وضعیت صندوقها تقاضای جلسه غیرعلنی با نمایندگان داشته ام چرا که معتقدم ما باید در این موضوع به بحث صاحبان حق و بازنشستگان نگاه ویژه کنیم.