تامین خدمات بانکی در مناطق زلزله زده
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ولی اله سیف در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت : دستور جلسه امروز درباره کالاهای قاچاق و واردات با روش های دیگر مانند مناطق آزاد و غیره بود که خوشبختانه با مکانیزمی که در سه سال اخیر پیاده سازی شده، کالای قاچاق کاهش پیدا کرده است.
 
وی افزود: ادامه این کار انضباط جدی را حاکم و به بانک مرکزی در تنظیم بازار ارز کمک می کند زیرا کالایی که به صورت قاچاق وارد شود، ارز آن نیز غیررسمی تامین می شود و کالاها کیفیت مناسبی ندارد.
 
سیف گفت : به دلیل برخی برچسب های اشتباه و گمراه کننده برای کالاهایی که وارد می شود، مصرف کننده هم از کیفیت کالا مطمئن نیست.
 
وی تاکید کرد : احساس امنیت بیشتر برای مردم با اطمینان از اصالت کالاهای خریداری شده ایجاد می شود و ساماندهی بازار کالا و حذف قاچاق کالا به تنظیم بازار ارز نیز کمک می کند و با شفافیت بیشتر کالاهای وارداتی را تامین می کنیم.
 
وی درباره اقدامات بانک مرکزی برای خدمات رسانی به زلزله زدگان­ هم ضمن تسلیت به آنها گفت : نظام بانکی در این غم شریک است و تا این لحظه گزارش خاصی از خسارت ساختمان های بانکی دریافت نشده و اگر در جایی نیاز به خدمات بانکی باشد به سرعت تامین می کنیم.