۶۶۹ هزار میلیارد ریال سهم دولتی از طریق بورس واگذار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ از ابتدای اجرای سیاست خصوصی سازی در سال ۸۰تا پایان دولت یازدهم در مجموع ۱۴۳۳هزار و ۷۹۵میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده است.
از این میان، یک هزار و ۵۶۰میلیارد ریال مربوط به قبل از دولت یازدهم (معادل ۷۰درصد واگذاری ها) بوده است که ۵۱۱هزار و ۸۹۴میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار، ۱۳۲هزار و ۶۷۳میلیارد ریال از طریق فرابورس، ۳هزار و ۳۵میلیارد ریال از طریق مذاکره و ۳۵۷هزار و ۹۵۸میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است.
همچنین ۴۲۸هزار و ۲۳۵میلیارد ریال(معادل ۳۰درصد) از کل واگذاری ها مربوط به دولت یازدهم بوده است که از این میان ۱۵۷هزار و ۴۰۷میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار، ۴۸هزار و ۱۸۵میلیارد ریال از طریق فرابورس و نیز ۲۲۲هزار و ۶۴۳میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده و هیچ سهمی به صورت مذاکره در این مدت واگذار نشده است.
این گزارش می افزاید از ابتدای اجرای سیاست خصوصی سازی در سال ۸۰تا پایان دولت یازدهم نیز در مجموع ۶۶۹هزار و ۳۰۱میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار، ۱۸۰هزار و ۸۵۸میلیارد ریال از طریق فرابورس، ۳هزار و ۳۵میلیارد ریال از طریق مذاکره و ۵۸۰هزار و ۹۵۸۶۰۱میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است.