از افتتاح دفتر اتحادیه اروپا تا تحریم‌های احتمالی آمریکا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در حالی میزبانی هیات تجاری بلندپایه اتحادیه اروپا را برعهده داشت، که تردیدهای زیادی در مورد تمایل اروپایی‌ها به همکاری با ایران با توجه به اقدامات خصمانه آمریکا ایجاد شده بود.
 
در عین حال نیز اخباری مبنی بر افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران نیز به گوش می‌رسید که موافقان و مخالفان خودش را داشت. با این حال فیل هوگان، کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا که سخنان خود در این نشست را با این جمله آغازید که «همکاری ایران و اتحادیه اروپا موفقیت‌آمیز خواهد بود.»
 
هوگان با اشاره به حضور 40 شرکت از 19 کشور اتحادیه اروپا در این هیات 70 نفره از تمایل شرکت‌های اروپایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران گفت.
 
او در حاشیه این نشست و در پاسخ به این سوال که موضع اتحادیه اروپا در قبال تحریم‌های احتمالی آمریکا در آینده علیه ایران چه خواهد بود، گفت: اتحادیه اروپا کاملا به برجام پایبند است و در چارچوب برجام فعالیت می‌کند. نشست‌های مختلفی در اتحادیه برگزار شده و مقامات اروپایی نیز بارها اعلام کرده‌اند که برجام سند معتبر و قابل اتکایی است که اروپا کاملا به آن پایبند است. ما روابط‌مان را در این چارچوب تنظیم می‌کنیم.
 
کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا هم‌چنین در مورد افتتاح دفتر این اتحادیه در ایران گفت: من برای توسعه روابط اقتصادی و کسب‌وکار اینجا هستم. افتتاح دفتر یک مساله سیاسی است و افراد دیگری مانند خانم موگرینی مسوول آن هستند. فکر می‌کنم این مساله در حال پیگیری است اما ما یک هیات تجاری هستیم که و قصد داریم در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی بحث و تبادل‌نظر داشته باشیم.