سوئیس شرکت «بی ام و» را ۱۵۸ میلیون دلار جریمه کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از رویترز، سرانجام دادگاه فدرال سوئیس، غول خودروساز آلمان یعنی "بی ام و" را به پرداخت ۱۵۷ میلیون فرانک معادل ۱۵۸میلیون دلار جریمه محکوم کرد.
 
این جریمه به دلیل این است که شرکت "بی ام و" مشتریان سوئیسی خود را از خرید خودروهای خود در قسمت های دیگر اروپا و انتقال آن به سوئیس منع کرده بود.  
 
در حقیقت این جریمه در سال ۲۰۱۲ میلادی در راستای رسیدگی به پرونده شکایت مشتریان سوئیسی در کمیته رقابت سوئیس به دلیل ممنوعیت خرید اتومبیل های"بی ام و مینی" توسط سوئیسی ها در سایر نقاط اروپا وضع شده بود که علت آن به قیمت بالا بی ام و و خودروهای مینی در سوئیس به نسبت قسمت های دیگر اروپا بر می گردد.
 
بر همین اساس دیوان عالی فدرال سوئیس اعلام کرد که درخواست استیناف از سوی شرکت بی ام و را رد کرده است و باید این جریمه ۱۵۸ میلیون دلاری را پرداخت کند.
 
بی ام و بعنوان سومین برند پر فروش در سوئیس محسوب می شود و برخی از مشتریان سوئیسی به دلیل اینکه بی ام و در آلمان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزانتر از سوئیس است به این کشور برای خرید آن سفر می کردند که شرکت بی ام و ممنوعیت خرید را برای سوئیسی ها وضع کرده بود و نمایندگی های بی ام و خودروهای خود را به سوئیس انتقال نمی دادند.
 
بر پایه این گزارش، ممنوعیت فروش خودروهای شرکت بی ام و به مشتریان سوئیسی کاملا خلاف قوانین رقابت این کشور است؛ ضمن اینکه سوئیس بعنوان یک کشور پر سود برای شرکت های خودروساز به حساب می آید.