کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) و به نقل از بورس کالای ایران، حامد سلطانی نژاد با اشاره به شفافیت فعالیت های اقتصادی در بورس کالا اظهار داشت: اگر می خواهیم در حوزه صادرات شفاف باشیم، باید واردات شفاف داشته باشیم. همچنین نحوه قیمت گذاری و نحوه تخصیص محصولات وارداتی هم باید مشخص باشد که به طور حتم این اتفاق می تواند در بورس کالا بیفتد.
 
رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین دستی در بورس
 
سلطانی نژاد با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شاهد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بودیم افزود: رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین دستی هر دو در بورس امکان پذیر است و ما می توانیم با یک روش میانه ای که منافع هر دو طرف رعایت شود به یک مدل کشف قیمت مناسب در بورس برسیم.
 
وی خاطرنشان کرد: حتی مدتی است که امکان عقد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا برقرار شده و چه در فرایندهای داخلی و چه در فرایندهای بین المللی، مثل صادرات و واردات، انعقاد قراردادهای بلندمدت امکانپذیر شده است.
 
کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود
 
مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه بیان کرد: بهتر آن است که کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود و شفاف سازی تنها بخشی از ساختار زنجیره تولید به صلاح زنجیره تولید نیست بلکه باید کل زنجیره شفاف باشد و فرایند کشف قیمت آن هم مشخص باشد و این در بورس کالا می تواند اتفاق بیفتد.