بانک صنعت و معدن تنها حامی صنایع
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،وی افزود: سرمایه در گردش سه ساله بانک صنعت و معدن تنها به واحدهای صنعتی ای تعلق می گیرد که برای نخستین بار از این تسهیلات بهره مند میشوند.
فرشاد کهیاری افزود: در حال حاضر سرمایه در گردش یکساله و بدون تنفس به واحدهای تولیدی پرداخت می شود.
وی همچنین اظهارداشت: این تسهیلات جهت تامین مواد اولیه و پرداخت حقوق و دستمزد کارگران به واحدهای صنعتی اعطا می شود تا بتوانند تولید بیشتری داشته باشد.
مدیر تامین منابع مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: این سازمان همواره از بانک مرکزی درخواست داشته که با توجه به نیاز صنایع یاد شده سرمایه در گردش دو ساله به آنان پرداخت شود.
وی در ادامه با اعلام اینکه نیاز به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش دو ساله به شدت در این حوزه احساس می شود، افزود: متاسفانه تاکنون پاسخی از سوی بانک مرکزی به این درخواست واصل نشده است.
کهیاری با بیان اینکه شرایط صنایع کوچک و متوسط خاص و ویژه است بر لزوم حمایت جدی در این حوزه تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز اظهارداشت: موضوع فعالیت این صندوق ضمانت تسهیلاتی است که از سوی بانک ها و سایر موسسات دریافت می شود.
کهیاری گفت: هدف و وظیفه این صندوق فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک و همچنین کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغال آفرین با ضمانت تسهیلات دریافتی از بانک هاو موسسات مالی و اعتباری برای صنایع کوچک است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایت بهین یاب اشاره کرد و افزود: این سایت برای تخصیص اعتبارات به واحدهای صنعتی کوچک تجهیز شده است.
مدیر تامین منابع مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، واحدهای کوچک حداکثر تا سقف یک میلیارد تومان، واحدهای متوسط تا سه میلیارد تومان و برای طرح های صنعتی مورد بهره برداری تا سقف دو میلیارد تومان قابلیت پرداخت تسهیلات وجود دارد.