اتصال ایران به شمال اروپا و آذربایجان به آب‌های خلیج فارس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مسعود کرباسیان که صبح امروز و به منظور دیداری دو روزه در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی به باکو سفر کرده است، در فرودگاه باکو با بیان این مطلب افزود: کارهای خوبی در دولت یازدهم در زمینه گسترش روابط با جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف ریلی، سرمایه گذاری مشترک، خودرو سازی، گردشگری، گمرکات و امور فرهنگی انجام شده است که در این سفر این برنامه ها پیگیری خواهد شد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دیدار سه جانبه رئیسان جمهوری ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در چند روز آینده در تهران گفت: من هم در این سفر حامل دعوت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان برای حضور در این دیدار سه جانبه در تهران هستم.
 
کرباسیان افزود: مذاکرات سازنده ای که تاکنون میان دو کشور بوده و به خصوص در دیدار اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با رئیس جمهوری آذربایجان صورت گرفت، زمینه های گسترش همکاری در حوزه های مختلف را فراهم کرده است.
 
وی افزود: همچنین به لحاظ اینکه مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را از جانب ایران بر عهده دارم، این اولین دور مذاکرات است که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رییس آذری این کمیسیون مشترک در باکو خواهیم داشت.
 
کرباسیان گفت: یکسری زمینه های همکاری وجود دارد که ما باید آنها را دنبال کنیم تا بتوانیم در تهران در حضور رئیسان جمهوری گزارش اقدام نهایی آنها را منعکس کنیم. وی همچنین خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گام های مهم در زمینه اتصال راه آهن دو کشور در قالب تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب برداشته اند.
 
مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه خط آهن آستارا - آستارا میان دو کشور به مراحل نهایی نزدیک شده است، گفت: با احداث بخش خط ریلی رشت - آستارا می توانیم دسترسی خوبی به خط آهن منطقه شمال اروپا داشته باشیم و جمهوری آذربایجان نیز امکان دسترسی به جنوب ایران را خواهد داشت که همه اینها زمینه همکاری گسترده را فراهم می آورد.