تغییر رمز کارت‌های بانکی عادی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمدرضا حسین زاده درباره درخواست روز گذشته برخی از بانک ها از مشتریان خود برای تغییر رمز اول و دوم کارت های بانکی به ایبِنا گفت: البته این درخواست تنها توسط بانک ملی ایران یا بانک های دولتی نبوده و برخی از بانک های خصوصی نیز از مشتریان خود خواسته اند تا رمز اول و دوم کارت های خود را تغییر دهند.
وی تصریح کرد: از نظر امنیتی و برای بالا بردن ضریب امنیت بهتر است تا دارندگان کارت های بانکی به صورت دوره ای رمز اول و دوم خود را تغییر دهند.
روز گذشته بانک ملی ایران در اطلاعیه ای درباره اختلال ایجاد شده در تعداد محدوی از ملی کارت ها بدلیل قدیمی و ساده بودن رمزها اعلام کرد: در پی تاکیدات بانک مرکزی تمامی بانک های کشور موظف شدند در راستای حفظ امنیت حساب مشتریان، کارت های دارای رمز دوم قدیمی و ساده را جهت الزام به امنیت بیشتر و ممانعت از ایجاد مشکلات آتی مسدود کنند.
البته این موضوع تنها شامل بانک ملی ایران نبوده و برخی دیگر از بانک های دولتی و خصوصی نیز با ارسال پیامک برای مشتریان خود از آنها خواسته اند تا با مراجعه به شعبه یا دستگاه های خودپرداز نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت بانکی خود اقدام کنند. حتی برخی از بانک ها اقدام به تغییر رمز اینترنتی حساب های مشتریان خود کرده و با ارسال پیامکی به مشتری این موضوع را اطلاع رسانی کرده اند.