آغاز پرداخت برخط وجوه محصولات پستی با ام پوز
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، صبح امروز و در حاشیه نمایشگاه تلکام ۲۰۱۷ رونمایی از این خدمت جدید شرکت ملی پست و به پرداخت ملت در زمینه پرداخت برخط وجوه محصولات پستی از طریق دستگاه های ام پوز با حضور حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران و محمدعلی ترابیان مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت انجام شد.
 
حسین مهری در مراسم رونمایی از این طرح گفت: این طرح از دو سال گذشته به صورت پایلوت در شرکت ملی پست ایران آغاز شد و امروز به صورت رسمی از آن رونمایی شد. وی ادامه داد: استفاده از این سیستم موجب می شود تا هزینه های مربوط به کالا، پست و ارزش افزوده به صورت برخط پرداخت شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: شهروندان از این پس می توانند بدون دغدغه وجود پول نقد پرداخت های خود را انجام دهند و صورتحساب خود را نیز بدون چاپ و از طریق موبایل دریافت کنند.
 
مهری افزود: دستگاه ام پوز قابلیت حمل و جابه جایی آسانتری نسبت به دستگاه های پوز دارد که این موضوع استفاده از آن را راحت تر می کند. وی درباره یکی دیگر از مزایای این دستگاه گفت: با استفاده از دستگاه های ام پوز مغایرت گیری به صورت برخط انجام می شود. معاون وزیر ارتباطات گفت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ام پوز برای این منظور عملیاتی شده و تا پایان سال نیز همه کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.
 
همچنین در ادامه این مراسم، محمدعلی ترابیان مدیرعامل به پرداخت ملت گفت: خوشبختانه پس از تلاش های پی در پی همکاری به پرداخت ملت با شرکت ملی پست عملیاتی شد و در شش ماهه دوم سال ارایه این خدمت در سراسر کشور توسعه خواهد یافت. وی ادامه داد: این خدمت باعث کمک به توسعه دولت و خدمات الکترونیک در کشور می شود.