تصویب ۲۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی(ایستانیوز)محمد خزاعی درباره سرمایه گذاری خارجی در کشور اظهارداشت: این طرح ها در هیات عالی سرمایه گذاری (بانک مرکزی، سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی ایران، اتاق های بازرگانی و تعاون) به تصویب رسیده و مجوز یا ضمانتامه هم صادر شده است.
 
وی گفت : از میان همه هیات های خارجی که بعد از برجام آمدند، برخی مذاکرات به انعقاد قراردادهای نهایی یا سرمایه گذاری و موافقتنامه های مالی منجر شد که در مذاکرات دستگاه های اجرایی و بانک های خارجی، نهایی شده است.
 
معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: پس از مدت ها مذاکره،  چند موافقتنامه مالی نهایی شد و به امضاء بانک های عامل کشور رسید که نخستین آن خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی کره جنوبی بود که می تواند در طرح های بخش خصوصی و دولتی استفاده شود.
 
وی همچنین درباره امضای موافقتنامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری با موسسه مالی سیتیک چین گفت: در سه هفته اخیر هم قرارداد اعتباری یک میلیارد یورویی با بزرگترین بانک اتریش (اوبر بانک) نهایی شد و آخرین آن هم خط اعتباری قابل تمدید و گردشی با دنسکه بانک دانمارک به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو است.
 
رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی با اشاره به امضاء موافقتنامه مالی با روسیه را که بخشی از آن تامین کننده اعتبار پروژه بزرگ احداث نیروگاه در جنوب کشور است، گفت: خط اعتباری دیگری که هند برای توسعه چابهار اختصاص داد.
 
به گفته خزاعی، علاوه بر اینها موارد دیگری هم بین بانک مرکزی با دو تا سه کشور اروپایی و آسیایی در حال مذاکره است که امید می رود بر میزان سرمایه گذاری خارجی کشور بیافزا