واکنش مدیر عامل "ایران کیش" به تصمیم بانک مرکزی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، صادق فرامرزی، مدیرعامل کارت اعتباری ایران کیش در دو نامه جداگانه به سازمان بورس و مدیرعامل شاپرک، تاکید کرده به دلیل عدم هر گونه اطلاعات مالی، امکان تعیین هر نوع برآورد وجود ندارد و تصمیم به تغییر کارمزدها باید در ماه های آخر سال و مرتبط به بودجه 97 شرکت ها باشد. در غیر این صورت ضمن زیان سهامداران، شرکت های PSP حاضر در بورس با تلاطمات جدی روبرو خواهند شد.
 
مدیرعامل این شرکت خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی اعلام کرده است: در خصوص نامه شرکت شبکه الکتریکی پرداخت کارت (شاپرک) دال بر ضرورت افشای اثرات مالی این نامه در پیش بینی درآمد هر سهم این شرکت در اسرع وقت به استحضار می رساند همانگونه که ملاحظه فرموده اید متن نامه فاقد هرگونه اطلاعات مالی اعم از دوره اثر، مبلغ، میزان تعدیل و ... بوده است. بنابراین امکان تعیین هر نوع برآورد غیر ممکن است. مراتب به شرکت شاپرک نیز منتقل و منتظر اخذ پاسخ ایشان هستیم.
 
بدیهی است در صورت دریافت اطلاعاتی که امکان محاسبه تعدیلات احتمالی را میسر سازد، مراتب به سرعت افشا خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در نامه ای خطاب به مدیر عامل شاپرک نیز تاکید کرده است : با توجه به اعلام آن شرکت مبنی بر ضرورت برنامه ریزی مجدد برای اصلاح ساختار و نظام کارمزدی در کشور و تاثیرات آن بر درآمد و فعالیت های این شرکت به استحضار می رساند پیش بینی بودجه امسال طبق بخش نامه در دی ماه سال 95 صورت گرفته، بنابراین هرگونه تغییر در این پیش بینی امری غیر متعارف است و موجبات متضرر شدن عده زیادی از سهامداران خواهد شد.
 
بنابراین هرگونه تغییری صرف برای بودجه سال 97 که از هم اکنون در جریان پیاده سازی و پیش بینی است میسر خواهد بود با لحاظ داشتن این نکته که درآمد اجاره شرکت با بانک ها و موسسات طرف قرارداد به دلیل بخش نامه جاری توسط بانک های طرف قرارداد به طور محسوس یافته و هرگونه تغییر مجدد در میزان کارمزدها منجر به تحمیل هزینه های مضاعف با توجه به کاهش درآمدهای اجاره با بانک ها و تضییع حقوق سهامداران این شرکت خواهد شد که تبعات آن معاملات این گروه از شرکت ها در بورس را دچار تلاطم جدی می کند.
 
از طرفی هرگونه تغییر اعم از افزایش یا کاهش باید به طور دقیق و حداقل سه ماه قبل از پایان سال مالی اعلام شود تا در بودجه پیشنهادی مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت پاسخ گویی برای سهامداران امکانپذیر باشد.
 
بدیهی است نامه ارسالی آن شرکت محترم با توجه به نامشخص بودن سطح تغییرات در حالت فعلی تنها باعث اشفتگی بازار سهام شده و می تواند وضعیت این شرکت و شرکت های دیگر این حوزه در بورس را با صدمات جدی رو به رو کند. ضمن آنکه صدور مداوم بخش نامه های این چنینی که تاثیر جدی بر درآمد این شرکت ها دارند امکان هرگونه برنامه ریزی بلندمدت را از این شرکت ها سلب کرده و با سیاست های دولت محترم دال بر ایجاد ثبات در بازار مغایرت جدی دارد. این موارد جهت استحضار و ابلاغ دستورهای روشنگرانه به حضور شما تقدیم می شود.