عوامل ورشکستگی بانک ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ایرج نیک اختر –  معاون اعتبارات و بین الملل بانک – در حاشیه این دوره آموزشی، گفت: امروزه صنعت بانکداری با کار و زندگی مردم گره خورده است بنا بر این میزان رضایتمندی مشتری مهم ترین مولفه در موفقیت یک بنگاه اقتصادی به شمار می رود لذا همواره باید برنامه های منسجم و دقیقی برای جذب، نگهداشت و افزایش رضایتمندی آنها داشته باشیم.
وی ضمن تاکید بر تسلط کارکنان نسبت به دستورالعمل ها و ابلاغیه های بانک، افزود: باید علاوه بر رعایت اعتدال در تمامی امور، فعالیت های خود را در جهت کسب رضایت و خشنودی خداوند متعال انجام دهیم چرا که این امر سبب ارزشمندی کارها می شود.
معاون اعتبارات و بین الملل با برشمردن آثارِ منفی و زیانبار معوقات، اظهار داشت: می توان با برنامه ریزی و عملکرد هدفمند در راستای توقف و کاهش مطالبات معوق حرکت نمود.
نیک اختر  با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: بر اساس کلام امیرالمومنین حضرت علی(ع) ضایع نمودن مسائل مهم، سرگرم شدن به امور کم اهمیت و گماردن افراد ناموفق و کنار گذاشتن افراد لایق و توانا از دلایل انحطاط و نابودی هر سازمانی می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی علل و عوامل ورشکستگی بانک ها پرداخت و گفت: چهار عاملِ متوسط نسبت کفایت سرمایه، دارایی های مازاد شبکه بانکی، بدهی دولت به بانک ها و بدهی های غیر جاری یا همان مطالبات معوق از مهم ترین علل ورشکستگی یا زیان دهی بانک ها و موسسات مالی به شمار می رود.