انعقاد ۳۹ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالای ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ بورس کالای ایران اعلام کرد: بررسی جزییات معاملات هفته گذشته بازار آتی سکه نشان می دهد که طبق روال همیشگی معاملات، بیشترین حجم و ارزش بازار به دورترین سررسید اختصاص داشت؛ به طوریکه معامله گران در قرارداد تیر ماه سال آینده ۳۱ هزار و ۷۸۷ قرارداد را به ارزش ۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار دادند.
 
در دومین سررسید فعال سال ۹۷ یعنی قرارداد اردیبهشت سال آینده نیز ۴ هزار و ۶۴۱ قرارداد به ارزش ۶ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال منعقد شد. همچنین به ترتیب در سه سررسید فعال امسال، یک هزار و ۶۴ قرارداد برای تحویل اسفندماه به ارزش یک هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال، ۶۲۹ قرارداد برای تحویل دی به ارزش ۸۲۷ میلیارد ریال و یک هزار و ۴۴۰ قرارداد برای تحویل آبان ماه امسال به ارزش یک هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال به ثبت رسید.  
 
معاملات آخرین روز معاملاتی هفته گذشته
 
نگاهی به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته –پنجشنبه- نشان می دهد که در مجموع ۶ هزار و ۸۰۲ قرارداد به ارزش ۹۹۶ میلیارد ریال روی تابلوی معاملات ثبت شد. در این روز بهای سکه در سررسید آبان ماه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، سررسید دی یک میلیون و ۳۱۸ هزار تومان، سررسید اسفند امسال یک میلیون و ۳۵۶هزار تومان، سررسید اردیبهشت سال آینده یک میلیون و ۳۹۸ هزار تومان و در آخر بهای سکه در سررسید تیرماه سال ۹۷ با قیمت یک میلیون و ۴۳۹ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.