آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان از آبان ماه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری با هماهنگی و همکاری بانک صادرات ایران، قرار است از آبان ماه امسال از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir آغاز شود.
تسهیلات وام ضروری برای سال ۹۷-۹۶، با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان، برای ۳۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به مبلغ ۴ میلیون تومان ارائه می شود. در صورت ثبت نام متقاضیان بیش از تعداد تعیین شده، پرداخت وام از طریق «قرعه کشی» انجام می شود.
این تسهیلات، کم بهره، بدون نیاز به ضامن و طی کردن فرآیند اداری معمول و با بازپرداخت ۳۶ ماهه به بازنشستگان کشوری ارائه می شود.
سال گذشته، برای پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری، اعتباری معادل ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که بر اساس آن، مبلغ ۳ میلیون تومان به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری، پس از انجام قرعه کشی، پرداخت شد.
همچنین، در سال ۹۴، تسهیلات وام ضروری با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، به ارزش ۲ میلیون تومان به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری، در سال ۹۳، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، وام ۲ میلیون تومانی به ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری و در سال ۹۲ نیز با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان، وام ۲ میلیون تومانی به بیش از ۳۲ هزار بازنشسته کشوری پرداخت شده است.