یک میلیارد دلار خودرو ۵ ماهه وارد کشور شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، غلامرضا کاتب با بیان واردات بیش از یک میلیارد دلاری خودروهای سواری به داخل کشور در پنج ماهه نخست سال ۹۶، خواستار شفاف سازی نهادهای ذیربط و پاسخگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص شد.
 
رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، افزود: وظیفه نمایندگی مردم در خانه ملت ایجاب می کند تا در برابر این حجم از واردات خودروهای لوکس به داخل کشور تصمیم قاطع بگیرد.
 
وی در اینباره به خبرگزاری خانه ملت گفت: در شرایطی که هر یک دلار باید به صورت کاملا برنامه ریزی شده در اختیار تولید و اشتغال زایی خیل جوانان بیکار و تحصیل کرده قرار بگیرد و شرایط صنعت کشور به دلیل کمبود نقدینگی و خطوط تولیدی با تکنولوژی های قدیمی با مشکلات عدیده ای مواجه است، واردات این حجم از کالاهای غیرضرور جای تامل دارد.
 
کاتب با بالا توصیف کردن حجم مالی واردات خودرو در پنج ماهه نخست امسال یادآور شد: اخیرا برای توسعه اشتغال زایی در روستاها و مناطق مرزی و عشایری، مجوز برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی دریافت شده است.
 
گفتنی است، گمرک ایران از واردات ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه انواع خودرو سواری در پنج ماهه نخست سال ۹۶ به داخل کشور به ارزش یک میلیارد و ۳۳ میلیون دلار خبر داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴.۴۲ درصد افزایش نشان می دهد.