تسهیلات ۴ درصدی برای اکتشاف و فرآوری معادن کوچک
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)به نقل از صدا و سیما، مهدی کرباسیان در نشست هم اندیشی پیش نویش نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدنی صورت گرفته که ۶۳ هزار کیلومترمربع در استان سیستان و بلوچستان است.
 
وی اضافه کرد: ۱۵ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان مربوط به اکتشاف در نواحی مرزی به عرض ۲۰ کیلومتر است.
 
کرباسیان گفت: در هماهنگی با سازمان زمین شناسی مقرر شد نقشه‌های زمین شناسی با مقیاس یک شصت هزارم تا پایان مهر چاپ شود که برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار مهم است.
 
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با بیان اینکه جهش در حوزه معدن با تصمیم گیری درست محقق می‌شود، افزود: شرکت‌های خارجی که به ایران می‌آیند بیشترین اولویت شان همکاری با ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی است ضمن اینکه از ظرفیت‌های فراوان داخلی نیز برخورداریم و باید از این فرصت تاریخی استفاده کنیم.
 
کرباسیان گفت: چین با سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی توانست سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی این کشور را در مدت ۲۰ سال به سهم ۵۰ درصدی کنونی از سهم معادن و صنایع معدنی دنیا افزایش دهد.