ورود هوشمندانه بانک انصار به حوزه کسب‌وکار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکتر آیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در همایش سراسری مدیران این بانک ، با تبیین راهبردهای اساسی بانک و تعهد آن در راستای اصلاح نظام بانکی کشور گفت: کاهش نرخ سود سپرده‌ها، اصلاح ساختارهای درآمدی بانک ها را در پی دارد. 
 
 به گزارش روابط عمومی و تبلیغات  بانک انصار، دکتر ابراهیمی پیام مهم فاز2 طرح تحول بانک انصار را ورود هوشمندانه به حوزه کسب‌وکار بانک، توصیف کرد و افزود: ما برای رسیدن به هوشمندی نیازمند زیرساخت های تکنولوژیک و ساختارهای مدیریتی- دانشی و اجرایی هستیم.
 
مدیرعامل بانک انصار در ادامه با تبیین نقش اطلاعات و فناوری های نوین در هوشمندسازی حوزه کسب و کار و اهمیت اطلاعات بعنوان دستمایه اولیه این اقدام، بر لزوم به کارگیری حداکثر ظرفیت‌های موجود در راستای اشراف اطلاعاتی نسبت به مشتریان، بازار، رقبا و فضای کسب وکار تأکید کرد و گفت:  اشراف به مدل کسب وکار، اصلاح ساختارهای درآمدی، استفاده از ابزارهای مالی و تکمیل سبد درآمدی و ارتقای توانایی‌های تخصصی، نیازمند دانش فنی متکی به جریان اطلاعات حرفه‌ای است.
 
مدیرعامل بانک انصار توجه جدی و دقیق به شناخت بازار، مشتریان، بانک، رقبا، حوزه های کسب وکار، تکنولوژی، میدان‌های بازی یا پلتفورم‌ها، نرم‌افزارها، اپ‌ها و استارت‌آپ‌ها را در فرایند هوشمندسازی رهگشا و ضروری قلمداد کرد و گفت: چشم انداز گسترده و هوش تجاری، همراه با نوآوری و خلاقیت امروز بیش از هرچیز دیگری موردنیاز فرایندهای هوشمندسازی بانک است.
 
دکترابراهیمی همچنین پیرامون حوزه وام و تسهیلات بیان داشت: بانک انصار به سمت پرداخت وام و تسهیلات خُرد وتوسعه بانکداری خُرد ریل‌گذاری شده است.
مدیرعامل بانک انصار در پایان، طرح‌رضوان را که ازطرح های پیشروی بانکی است؛ طرح دائمی و ماندگار در قالب عقود مبادله ای بانک نامید و از سپرده‌های امتیازی ( طرح نافع ) و طرح حاتم به عنوان اولویت های بانک در سالجاری یاد کرد .