شش علتی که سرمایه گذاری در بورس را جذاب می کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شاخص کل بورس در هفته ­ای که گذشت با 2.7 درصد رشد به عدد 85.832 رسید. بورس 8 روز کاری مداوم مثبت بوده و رقم فعلی شاخص نیز در سه سال و نیم گذشته بی­ سابقه است و هر دو اتفاق های مهم بازار سرمایه به شمار می ­آیند.
 
بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران در گفتگو با سنا ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازدهی شاخص بورس از ابتدای سال تا کنون 11 درصد بوده که با بازدهی اوراق کم ریسک در همین دوره زمانی برابری می­ کند.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: نتیجه این مقایسه برای بورس بسیار مهم است چون در 3 سال گذشته تقریبا همیشه ترازو به نفع بازار های کم­ ریسک­ تر سنگینی می­ کرد.
 
مدیر امور اعضای کانون کارگزاران با بیان اینکه می توان دلایل زیادی را  برای رشد شاخص عنوان کرد، گفت: انتظار گزارشات مثبت عملکرد شرکت­ ها در شش ماهه اول سال که حدودا از دو هفته دیگه منتشر می ­شود، رشد آرام نرخ دلار و احتمال ادامه دار بودن آن در نیمه دوم سال، تعدیل رشد نرخ تورم در دولت جدید، تثبیت قیمت­ های جهانی و پایدار بودن آن پس از رشدی که داشتند، پایان فصل تسویه اعتبارات که شهریور ماه بوده و شکستن سقف تکنیکالی 3.5 ساله شاخص از دلایل رشد شاخص به حساب می ­آیند.
 
این کارشناس بازار سرمایه مهم ترین دلیل رشد بازار را  فشار بانک مرکزی بر اجرای دقیق نرخ سود بانک ­ها روی سقف 15 درصد دانست.
 
مدیر امور اعضای کانون کارگزاران وضعیت آینده بازار سرمایه را پیش بینی کرد و بیان داشت: از نظر تکنیکالی، مقاومت مهمی پیش روی شاخص نیست و پیش بینی می­ شود که در آینده نزدیک شاخص به محدوده 90 هزار واحد برسد.
 
وی افزود: با توجه به این که در حال حاضر در بازار های موازی مثل مسکن، طلا، سپرده­ های بانکی و در سایر بازار های کشور اتفاق و اقبال خاصی وجود ندارد پیش بینی می­ شود در نیمه دوم سال هم کماکان اقبال سرمایه­ گذاران به بورس زیاد باشد.