پلاتفورم «تز» پرداخت الکترونیک را ساده می‌کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از اسین ایج، این برنامه موبایلی دیجیتال پرداخت که در زبان هندی به معنای سریع است برای بازار کشور هند طراحی شده و گوگل می گوید با استفاده از آن نقل و انتقالات مالی الکترونیک ساده و ایمن خواهد شد.
 
برنامه یادشده مورد تایید دولت هند است و از رابط کاربری طراحی شده دولت این کشور موسوم به Unified Payments Interface (UPI) در آن استفاده شده است.
 
این برنامه هم با گوشی های اندرویدی و هم با سیستم عامل iOS سازگاری دارد و کاربران با استفاده از آن می توانند به طور مستقیم به حساب های بانکی خود دسترسی یابند و برای خرید انواع کالا و خدمات هزینه مورد نیاز را پرداخت کنند.
 
سزار سنگوپتا معاون گوگل در این مورد گفت: با راه اندازی این خدمات، هند در زمینه ارائه سرویس های بهینه پرداخت الکترونیک حتی از امریکا نیز پیشی گرفته است.
 
به گزارش فارس ،برنامه Tez که تنها 7 مگابایت حجم دارد به هفت زبان متداول در هند و از جمله بنگالی و تامیل در دسترس بوده و خدمات آن در کل کشور هند قابل استفاده است. تعداد کاربران اینترنت در هند هم اکنون 400 میلیون نفر است که 300 میلیون نفر از آنها از طریق گوشی به دنیای مجازی متصل می شوند و تعداد کل این کاربران تا سال 2020 به بیش از 650 میلیون نفر افزایش می یابد.