صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این موضوع در نشست مشترک رییس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی با مدیران عامل شرکت های بیمه بررسی و در نهایت مقرر شد با انجام اقداماتی این کد برای بیمه نامه ها صادر شود.
 
رییس کل بیمه مرکزی در این نشست  ضمن تشکر از همکاری و همراهی مدیران عامل شرکت های بیمه، با بیان ضرورت ارسال آنلاین اطلاعات مربوط به بیمه نامه شخص ثالث به سامانه سنهاب، گفت: با آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه نامه ها علاوه بر کنترل تخلفات و تقلبات، رقابت سالم و سازنده در شرکت های بیمه تقویت خواهد شد.
 
همتی با تاکید براجرایی و عملیاتی کردن این برنامه در شرکت های بیمه ای گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات در کشور ما مطلوب است، ضروری است که مشکلات اجرایی تعیین کد واحد برای بیمه نامه ها در شرکت های بیمه ای در کوتاه ترین زمان برطرف شود و طرح مذکور طبق زمانبندی تعیین شده عملیاتی شود.
 
در این نشست همچنین موضوع جایگزینی کارت الکترونیکی بیمه شخص ثالث به جای بیمه نامه های کاغذی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن موافقت باحذف صدور بیمه نامه های کاغذی، مقرر شد کمیته ای مرکب از بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران پیشنهاد جایگزینی خود را ظرف دو هفته اعلام نمایند.
 
گفتنی است، در ابتدای این نشست مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با تشریح جزییات سامانه سنهاب و ارایه آمار و اطلاعات مرتبط، گفت: سامانه سنهاب آمادگی لازم را برای صدور کد یکتا پس از تایید و ارسال نهایی اطلاعات مربوطه از طرف شرکت های بیمه  دارد.
 
وی همچنین طرح اولیه صدور کارت الکترونیکی به جای بیمه نامه های کاغذی را تشریح کرد.