پرداخت ۵۰ میلیون به خانواده دانش آموزان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عبدالناصر همتی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پیگیری مدیرعامل شرکت بیمه دانا بعنوان بیمه گر افزود: متاسفانه در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان 9 نفر فوت شدند که 7 نفر از این دانش آموزان نخبه بودند همچنین 8 نفر شامل2 نفر قطع نخاع ، 2 نفر قطع عضو و 4 نفر هم مصدوم شدند .
وی گفت : به ازای هر دانش آموز فوت شده مبلغ 299 میلیون تومان شامل 280 میلیون تومان بعنوان بیمه دیه و 19 میلیون تومان بیمه حادثه (بیمه پایانه مسافربری) پرداخت می شود و بیمه افراد قطع عضو شده و مصدوم هم به محض اعلام حکم دادگاه پرداخت خواهد شد .
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه هزینه های طول درمان برای مصدومانی که قطع عضو نشده باشند نیز پرداخت خواهد شد افزود : مجموع موارد تعهد شده علاوه بر خسارات و هزینه های بهداشتی مصدومان در اولین فرصت و پس از دریافت احکام دادگاه ازجانب شرکت بیمه دانا پرداخت خواهد شد .
 
*مدیریت ریسک در کشور مورد توجه جدی قرار نمی گیرد
­رئیس کل بیمه مرکزی ایران ­با بیان اینکه حوادث در کشور ما بسیار بالا است گفت : متاسفانه در کشور ما مدیریت ریسک بطور جدی مورد توجه قرار نمی گیرد .
عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه حوادث بیشتر انسانی است تا طبیعی افزود: در حوزه رانندگی فراوان است و ما سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان خسارت بابت حوادث ناشی از رانندگی پرداخت کردیم و سالانه 330 هزار نفر و هر 3 سال 1 میلیون نفر بر اثر حوادث رانندگی دچار آسیب و معلولیت می شوند می شوند.
وی گفت : وظیفه بیمه پرداخت خسارت است چون حق بیمه دریافت کرده است و خسارات حوادث سال گذشته را پرداخت کردیم و امیدواریم با این نگاه بیمه این صنعت در کشور توسعه پیدا کند .
همتی افزود : آئین نامه قانون شخص ثالث در دستور کار دولت است و کمیسیون مربوطه در دولت بررسی کرده و امیدوارم طی همین هفته یا هفته آینده تصویب و ابلاغ شود .
وی گفت : در مورد تخفیف یا جریمه کسانی که می خواهند بیمه نامه خریداری کنند خواهیم داشت ،کسانی که تخلفات حادثه ساز انجام می دهند یا امتیازات منفی در راهنمایی و رانندگی دریافت می کنند حتما برای آنها در نرخ جریمه لحاظ می شود و کسانی هم که رانندگی خوب داشته باشند تخفیف دریافت خواهند کرد .
به نوشته صدا و سیما ،همتی افزود : حدود 11 میلیون موتورسیکلت سوار در کشور داریم که حدود 10 درصد بیمه شخص ثالث دارند و به رغم امتیازاتی که برای موتورسواران قائل شدیم تمایل برای دریافت بیمه شخص ثالث از طرف موتورسواران خیلی کم است و متاسفانه خیلی از تصادفات و مشکلات ازجانب موتورسواران است که امیدواریم با فرهنگ سازی در کشور بتوانیم این مسئله را جا بیاندازیم .
وی در باره خصوصی سازی صنعت بیمه  بابیان اینکه خصوصی سازی در بیمه خوب بوده است گفت : به جز بیمه ایران باقی بیمه ها باید خصوصی سازی شوند و باقی سهام شرکت های بیمه البرز و دانا هم باید واگذار شود ، اکنون نفوذ بیمه به 2.2 درصد رسیده و با توسعه رقابت و پرداخت به موقع خسارت به مردم امیدواریم نفوذ بیمه را با بیمه های خصوصی افزایش دهیم .